Vad gäller med skatt och deklaration vid aktier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Jo men nu snackar du gambling som derivat är. Det är inte aktieköp där du endast kan sluta på noll.

Gambling slutar man också på noll. Exempel: Jag satsar 100.000kr på Häst Y, Häst Y förlorar, jag har 0kr kvar.

Visa signatur

Apple

Permalänk

Fördel aktiekonto: du betalar skatt när du säljer en aktie med vinst. 30% av vinsten. Du betalar inte skatt om du förlorat pengar.
Fördel ISK: du betalar skatt på totala värdet av det du har på kontot löpande, du slipper deklarera för det gör banken åt dig. - är att du betalar skatt även om du förlorat pengar.

Skattefri vinst: Bli brottsling, skatt är inte ditt största problem.

Minska skatt: Rösta på partier som inte strösslar med pengar på onödiga grejer.

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Gambling slutar man också på noll. Exempel: Jag satsar 100.000kr på Häst Y, Häst Y förlorar, jag har 0kr kvar.

Jag har inte varit med om ett enda KK bolag än.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Jag har inte varit med om ett enda KK bolag än.

Ok, jag har inte varit med om att spela bort alla mina pengar på hästarna heller.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Avstängd

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Jo men nu snackar du gambling som derivat är. Det är inte aktieköp där du endast kan sluta på noll.

På vilket sätt är det gambling i dina ögon? Som du framställer dina aktieköp så finns det ingen risk för du är påläst och har god kunskap om bolagen du köper aktier i. Du bör åtminstone köpa optioner eller warrents för att få en mycket bättre hävstång.