Veckans fråga: Har SweClockers påverkat ditt val av skola eller jobb?

Permalänk
Medlem

Oj och lol! Man ska ha bra mycket hybris för att ställa denna fråga :S Nej sweclockers har absolut inte påverkat mig i mitt val av yrke.

Permalänk
Medlem

Svarade att de "hjälpte" mig välja skola. Ville bli "it tekniker" men var de sämsta möget jag varit med om, så blev tung fordons mekaniker istället.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Självklart påverkad

Jag har efter ett djupt spel intresse och engagemang i allt tekniskt och data, sedan 10års åldern... Aldrig velat arbeta med det. Tänk vilken usel kondition och ostbåge kroppshållning jag skulle dragit på mig, när jag exempelvis tagit semester i 3 veckor för att spela en ny wow expansion. Nu är man lite visare, kanske borde utbildat mig bättre än en vanlig knegare, men fyfan för att sitta framför en skärm på jobbet o sedan komma hem till en skärm. Ångrar faktiskt inte en sekund att jag jobbat under genomsnittsinkomst i 23 år. Fy för att sitta framför ett keyboard i all vaken tid. Den enda kombinationen som fungerar med spel o data är ett fysiskt krävande arbetsliv.

Permalänk
Medlem

Nä. Började programmera som barn innan sweclockers fanns, vad jag vet :). Hela min karriär beror på att det fanns datorspel och att jag ville prova att göra egna.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Absolut. Artiklarna om läckor osv. har ju fått en att fundera lite extra på vart man söker jobb.