Permalänk
Medlem

S10 eller s20 FE 5g?

Hej.
Dags att byta telefon, det står mellan en s10 och s20 FE 5g.
Vet fasen inte vilken av dem jag ska välja, vilken hade ni valt och varför?
Har en S8 idag, men den börjar bli rejält seg.
Pengamässigt så är ju S20 lite dyrare men det spelar mindre roll i sammanhanget.
Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Om priset inte spelar någon roll varför inte köpa den nyare?

Permalänk
Medlem

Oki, dåligt skrivet av mig.
S20 FE kostar 100kr mer i månaden/24 mån, är det värt det?
Är mest ute efter bra batteritid samt en ok kamera, tar inte så jäkla mycket bilder.
Killen jag pratade med på elgiganten sa att prestanda mässigt så är s10 an bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Oki, dåligt skrivet av mig.
S20 FE kostar 100kr mer i månaden/24 mån, är det värt det?
Är mest ute efter bra batteritid samt en ok kamera, tar inte så jäkla mycket bilder.
Killen jag pratade med på elgiganten sa att prestanda mässigt så är s10 an bättre.

Hoh, den säljaren vill nog bara bli av med sitt restlager... S20 FE är överlägsen S10.

Permalänk
Medlem

Går inte att jämföra S20 FE och S10 i prestanda.
Sitter personligen på en S20 5G i dagsläget och prestandan är överlägsen mot alla tidigare Samsung "flagships".

Permalänk
Medlem

Finns 1 enkel anledning att välja FE 5G.
Snapdragon, vilket du inte kan få på Samsung normalt i EU om du inte importerar.
Och i vilken värld är Exynos 9820 (s10) bättre än Snapdragon 865 (s20 fe 5g)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Går inte att jämföra S20 FE och S10 i prestanda.
Sitter personligen på en S20 5G i dagsläget och prestandan är överlägsen mot alla tidigare Samsung "flagships".

Eh va? Du har en s20 5g men jämför s20 fe och s10??
S20 FE är vad S10 Lite var för 10-serien.

Största skillnaden är väl att S20 FE har en 1080p 120HZ skärm där s10 har en 60hz 1440p.
Även batteriet är större i S20 FE, och beroende på vilken version (5G eller ej) så får du antingen snapdragon (5G) eller exynos (4G).

S20 FE 5G har bättre prestanda än S10, så det säljaren säger är såklart hittepå (förvånad?) Men det är såklart du som måste avgöra om 100kr/mån är värt det

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Eh va? Vad är det för svar?

Kan du tänka dig att jag kanske arbetar med telefoner? Brukar dem? Recenserar dem? Vad vet du?

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren, lutar starkt åt en s20 FE nu.