Smarta högtalare vid sängen (Google Assistant)

Permalänk
Medlem

Smarta högtalare vid sängen (Google Assistant)

Det jag vill ha är en lösning med smarta högtalare där jag kan få stereo när jag ligger i sängen genom att ha en sattelit till vänster om sängen och en till höger. Har surfat runt lite men inte hittat någon bra lösning, nån som har något tips? Det kanske kräver att man kombinerar flera olika produkter?

Har tidigare kört med gamla vanliga PC-högtalare men önskemålet är att det ska stödja blåtand (mobil i sängen) samt wifi med google assistant.

Permalänk
Medlem

Harman Kardon's Citation One MkII kan lösa det
https://eu.harmankardon.com/HKCITAONEMKIIGRYEU.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Harman Kardon's Citation One MkII kan lösa det

Hmm, om man köper två st menar du? Känns lite overkill, men kanske så man får göra.. att inte det finns någon smart speaker med en enhet och sen en satellit som typ alla pc-högtalare sen 90-talet..

Ser nu att även Googles egna högtalare gör det, så då fanns det billigare alternativ. Hmm.. Google mini har kanske för dåligt ljud för det, men då blir det stereo för facila priset ~600kr. Iofs utan blåtand då. Hm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Hmm, om man köper två st menar du? Känns lite overkill, men kanske så man får göra.. att inte det finns någon smart speaker med en enhet och sen en satellit som typ alla pc-högtalare sen 90-talet..

Ser nu att även Googles egna högtalare gör det, så då fanns det billigare alternativ. Hmm.. Google mini har kanske för dåligt ljud för det, men då blir det stereo för facila priset ~600kr. Iofs utan blåtand då. Hm.

tex alexa spot har väldigt mycket bättre ljud än dot eller gogle mini
annars skulle du kunna ta just enkla "dumma" aktiva högtalare och sätta tex en alexa input eller syskonet till den som jag inte kommer ihåg namnet på. jag kör själv just input till harman kardon omni högtalare både i par och i singel, funkar kanon.
i sovrummet har jag dock märkt att vi föredrar att använda spot (vet inte riktigt varför men det blir alltid så.

nöjer du dig med Blåtand är dessa riktigt bra ljud i. (mycket bättre än man kan tro)
https://www.returhuset.se/audiopro-addon-t14-bluetooth.html?g...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.