MSI 3090 GX Trio, avboka eller köra?

Permalänk
Medlem

MSI 3090 GX Trio, avboka eller köra?

Har läst att kort har problem nu med "crash to desktop"
Jag och många andra har ju beställt MSI GeForce RTX 3090 24GB GAMING X TRIO...
Jag beställde på relase. Nu är ju frågan ska man avboka och vänta eller ska man chansa?
Det verkar ju som att 3090 kortet har 4 och 2 st av de där transistorerna som strular så det bör väl fungera ...
Nu blev kluven, hur tänker ni andra som beställt kort?

Permalänk
Avstängd

Inte värt att betala 18k för något som har en större chans att strula.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Fast tillverkarna borde väl ta sitt ansvar så de borde väl gå att byta på garanti om det inte kan fixa detta i någon mjukvaruuppdatering... inte så att inte alla vet om detta snart... ?

Permalänk
Medlem

Behåll ordern, du kan ju alltid returera eller få det utbytt på garantin om du får problem. Tror detta kan fixas med drivrutiner från nvidia, alternativt bios från respektive tredjepartstillverkare.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar som att tillverkarna har insett problemet och uppdaterat tillverkningen ganska snabbt, i de flesta fall har det nog bara varit första and andra batchen med kort som varit ostabila. Jag skulle säga kör på och se vad du får för kort, finns ju chans att det kortet du får är bra. Annars är det väl bara att skicka tillbaka om man inte är nöjd.

Permalänk
Medlem

Steget i prestanda vid spel är aldrig värd prisökningen, så har du inte fått ditt 3090 så hade nog jag ångrat köpet och köpt 3080 hos en tillverkare utan transistorproblemet.

Korten med problemen kommer bli strypta via BIOS, inte en chans att tillverkarna kommer ta tillbaka dom.

EDIT:
Även strypta så når dom "turbo" frekvenser vilket är utlovat (alltså inte ett garantiärende).
Det är frekvenser/strömmatning över detta som ger problemen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har ett 3080 av samma modell, funkar kanon. Har pressat de så hårt jag bara kan, inga crasher eller liknande

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

@CFSsss: Jag var så "snabb" med beställningen, körde ett imacro script bara för att få upp farten så får säkert ett första order kort men... de löser sig kanske iallafall ... De enda som körde om mig var de som valde hämta i butik för de behövde inte lösa betaldelen på sidan... så de gick snabbare än med mitt imacro script...

Permalänk
Medlem

Behåll självklart
du handlar ju på postorder då har 2v ångerrätt och sen har många längre
typ El-Giganten har 30(50) dagar
NetOnNet har 30(90) dagar
beroende om du är medlem eller inte

och så är det inte säker du får ett dåligt kort
kolla denna bild på ett tidigt tuf kort tex

och denna lite nyare

msi kan ha gjort lika