Drivrutin w10 HO Laserjet 6MP PostScript

Permalänk
Medlem

Drivrutin w10 HO Laserjet 6MP PostScript

För några månader sedan uppgraderade jag min laptop från W7 till W10. Min skrivare HP LaserJet 6MP fanns inte med i listan över tillgängliga skrivare. På HP:s supportsida fann jag en drivrutin för samma skrivare med PostScript. Laddade ner och installerade och allt fungerade perfekt.
I veckan bytte jag ut min desktop med W7 mot en nyare HP med W10 och när jag på nytt skulle ladda ner drivrutinen för min HP-skrivare så fanns den inte kvar längre. Fann på nätet följande:
https://www.tenforums.com/drivers-hardware/148762-64-bit-driv...
Hur går jag vidare för att kunna ladda in denna driver ?
I inställningar finns inte min skrivare så vad ska jag lägga till för att sedan kunna uppdatera drivrutinen.
Kan någon hjälpa mig med enkel beskrivning ?

Permalänk
Vila i frid

Använd HP's generiska PCL6 drivare.

Permalänk
Medlem

Drivrutin w10 HP Laserjet 6MP PostScript

Skrivaren HP laserjet 6MP har enbart en parallellport och är därför ansluten till datorn via en adapter USB - Parallell.
Hur går jag tillväga för att installera denna gamla skrivare, som inte finns bland tillgängliga enheter, på en ny dator med W10 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BW600:

Skrivaren HP laserjet 6MP har enbart en parallellport och är därför ansluten till datorn via en adapter USB - Parallell.
Hur går jag tillväga för att installera denna gamla skrivare, som inte finns bland tillgängliga enheter, på en ny dator med W10 ?

Öppna gamla kontrollpanelen. Enheter och skrivare. Lägg till en ny skrivare. Skap en skrivarport parallellporten. Välj drivrutin. Glöm inte att först installera drivrutiner till parallellportsadaptern

Permalänk
Vila i frid

Kommer du ingen vart med parallell-port och USB-adapter går det att testa https://www.conrad.se/p/tp-link-tl-ps110p-naetverks-printserv...

Förra hösten köpte jag en HP LaserJet Pro M15w från 123ink för 720 spänn åt min mor. Den har både USB och WiFi.

Permalänk
Medlem

Drivrutin w10 HP Laserjet 6MP PostScript

HP Universal Printing PCL 5 (v5.9.0) och adapter USB - Parallell från Kjell & Co blev lösningen som gav fortsatt liv till min HP LaserJet 6MP.