Stilfulla retroaffischer i SweClockers Shop

Permalänk
Melding Plague

Stilfulla retroaffischer i SweClockers Shop

Pryd väggen med nostalgi i form av posters med klassiska hårdvarumotiv. Först ut är Commodore 64 och Asus P5Q Premium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning läste jag först skitfulla xD
Fina motiv!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stiliga

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Hmmm... vem köper detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hmmm... vem köper detta?

Ja, är det nån här som har köpt en? Menar inget illa, verkar bara inte gå åt som smör i solsken direkt trots begränsad utgåva.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Varför är det en smutsig fläck på "retur"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hmmm... vem köper detta?

Hade det varit en produkt jag hade en nostalgisk koppling till hade jag mycket väl kunnat tänka mig att köpa en att ha på kontorsväggen hemma.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt den med C64 och satt på kontorsväggen hemma. Kvalitén är väl inte den bästa med tanke på kostnaden, men det är ju inget som säljer som smör i solsken och det blir det dyrare då.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

igen färgerna förstör allt :/ går knappt att passa in dom med resten av hemmet.
annars är dom riktigt fina.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Vill ha en retroaffisch på Apple II+ eller Apple IIc

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

apple stämmer. Tror inte ens det räcker att lova dem 30%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja, är det nån här som har köpt en? Menar inget illa, verkar bara inte gå åt som smör i solsken direkt trots begränsad utgåva.

Jag hade lätt kunnat tänka mig och köpa en om de kostade en hundring, som affischer i regel brukar kosta. För 400 spänn så kan man ju lika gärna köpa ett begagnat 775-moderkort och rama in tillsammans med LED-belysning. Det är fina bilder, men som sagt, priset känns inte särskilt befogat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fasen, trodde artikelbilden var en ny musmatta.
Läste inte så noga innan jag klickade.

Hade lätt köpt den som en musmatta. Affischer har jag dessvärre inte plats med. :/

*Edit missat ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

apple stämmer. Tror inte ens det räcker att lova dem 30%.

Apple ansågs vara god på den gamla goda tiden (då var det IBM som de flesta ansåg vara de onda).

Hur som helst, som den första riktigt framgångsrika persondatorn, så förtjänar Apple ][ en plats i historien, och en egen affisch hos Swec!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Skulle lätt kunna tänka mig 775:an som affisch men det är på tok för mycket pengar när man kan få lika fina motiv för en hundring.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Var lite sugen på C64, men 399kr känns ju väldigt dyrt?

199kr kanske hade varit mer lämpligt...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk

Helnöjd

Permalänk
Medlem

C64-affischen borde vara på en "breadbox", inte en C64C.
För 400 spänn köpte jag faktiskt en C64 mini från Amazon. Den är inte prefekt, men går i alla fall att spela på!

Trycker Sweclockers fram en fin poster på "breadboxen", så köper jag en garanterat!

Permalänk
Medlem

Sedan trist med endast C64. Lite väl vanligt och trist stereotypt (känns som ett väldigt slentrianmässigt och lätt oengagerat val).

Förutom Apple II (som jag redan föreslagit) så skulle jag vilja se många av de andra datorerna från den 8-bit-tiden (även om C64 var störst, så fanns det en enorm bredd och uppsjö olika):

Tex. Sinclair ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari 800, Texas Instruments TI 99, Oric-1, ZX-81, Spectra Video, japanska MSX (Sony, Philips, Yamaha, Panasonic) och Sord M5, eller varför inte australiensiska MicroBee (som Nintendoimportören Bergsala sålde).

Måste man som alla andra göra ytterligare en affisch på Commodore så hade jag tyckt det hade varit mycket mer intressant med en bild på en PET istället. Gillade verkligen designen på de datorerna. Fulsnygga och gammaldags/futuristiska på samma gång!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/