Justera volym för specifik webbsida i Chrome

Permalänk
Medlem

Justera volym för specifik webbsida i Chrome

Mina öron och mitt headset har nu tröttnat på att bli misshandlade av varierande standard-volymnivåer på somliga sidor jag besöker frekvent.

I Chrome finns alternativet att mute:a enskilda tabbar, och i Windows 10 finns ljudkontrollen för enskilda program. Men jag tenderar att hoppa mellan tabbar, och tycker det är ytterst arbetsamt att ständigt behöva justera volymen så fort jag går från en sida till en annan.

Scenario: Jag tittar igenom en digital föreläsning med en viskande lärare, ljudet justerat till max på alla fronter för att uppfatta vad som sägs. Klippet tar slut, jag skiftar över till en skämtsida för att vila huvudet, och webm-klippet jag startar upp betjänar min önskan genom att blåsa ur mina trumhinnor i vardera öra med ett dånande intro av någon meme-compilation. Slut scenario.

Jag söker en lösning för att ange en volyminställning för en specifik webbsida, som sedan sparas till nästa besök, oavsett om jag stängt ner fliken, startat om datorn och öppnat den igen. Sannolikt ett Chrome-tillägg kommer behövas för detta men jag har inte lyckats hitta någon annat än varianter som enbart justerar ljudet för en enskild flik, vilket alltså inte sparas som en inställning till nästa besök.

Någon som känner till en sådan lösning?

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

https://sound-lock.en.softonic.com/

Testat det? Funkar ju för hela datorn, vilket då borde innefatta samtliga flikar i chrome

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Archane:

Mina öron och mitt headset har nu tröttnat på att bli misshandlade av varierande standard-volymnivåer på somliga sidor jag besöker frekvent.

I Chrome finns alternativet att mute:a enskilda tabbar, och i Windows 10 finns ljudkontrollen för enskilda program. Men jag tenderar att hoppa mellan tabbar, och tycker det är ytterst arbetsamt att ständigt behöva justera volymen så fort jag går från en sida till en annan.

Scenario: Jag tittar igenom en digital föreläsning med en viskande lärare, ljudet justerat till max på alla fronter för att uppfatta vad som sägs. Klippet tar slut, jag skiftar över till en skämtsida för att vila huvudet, och webm-klippet jag startar upp betjänar min önskan genom att blåsa ur mina trumhinnor i vardera öra med ett dånande intro av någon meme-compilation. Slut scenario.

Jag söker en lösning för att ange en volyminställning för en specifik webbsida, som sedan sparas till nästa besök, oavsett om jag stängt ner fliken, startat om datorn och öppnat den igen. Sannolikt ett Chrome-tillägg kommer behövas för detta men jag har inte lyckats hitta någon annat än varianter som enbart justerar ljudet för en enskild flik, vilket alltså inte sparas som en inställning till nästa besök.

Någon som känner till en sådan lösning?

Tack på förhand.

Det finns i vart fall nån normaliserare för Chrome, inte exakt det du frågar om men kanske bra nog ? https://chrome.google.com/webstore/detail/earsoft-level/honjl...
Det finns också plugin som ger dig en limiter https://chrome.google.com/webstore/detail/audio-channel/hafdg...
Sedan finn det ju även normaliserare på systemnivå men de är ju lite mer utanför det du frågar om men de finns...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hm, lite alternativ att jobba med, inga som löser uppgiften exakt men jag skall kika närmare på om jag lyckas hitta något tillägg som löser biffen.

@Vinolik, ditt förslag speglar en upplaga av en hel drös i princip identiska tillägg som gör samma sak, den du länkar utger sig dock att kunna spara inställningar vilket dock inte stämmer. Har testat ett par olika som liknar den du länkade och de är verkligen bara varianter av samma "kärna" med lite olika utseende. Problemet jag upptäckt med dessa, nu efter att ha givit dem ett par försök, är att de inte ligger aktiva från det att jag startar webbläsaren. För att aktivera tillägget behöver jag först öppna en flik, besöka sidan jag vill visa, och klicka på tillägget för att aktivera det. Tyvärr tillbaka till ruta ett då, då jag glömmer att aktivera tillägget när jag byter sida.

Får tacka för svar, jag skall kika runt lite som sagt vad som funkar bäst! Hittar jag något så postar jag det förstås här