Permalänk
Medlem

Svart skärm ca 1-2 ggr / dag vid spel.

Tjena Swec, Hört gott om det här forumet så ska prova och kika ifall ni förstår er på mitt problem :).

Har för ca 2 månader sedan köpt ny dator, i den har jag två styckna skärmar inkopplade en via HDMI(60hz) utgång och en via DisplayPort(144hz). Samma kabel används som användes förut.

Den skärmen som är inkopplad i DisplayPorten blir svart i några sekunder för att sedan komma tillbaka(Den andra skärmen som är inkopplad fungerar alltså utan problem medans 144hz skärmen slocknar och tänds, kan också notera att inget förändras ljudmässigt under tiden det här phenomenet sker), har använt samma skärm utan problem med tidigare dator cirka 2 månader sedan.

Grafikkort: RTX 2060 6GB VENTUS XS OC
Skärmen som strular(Inhandlad 2016-11-25): ASUS 24" MG248Q
Moderkort: ASUS PRO H410M-C/CSM

Tillägg: jag inte dragit ned drivrutiner för de här: "PCI Memory Controller", "SM bus Controller" på nya datorn. Kan de ha något med problemet att göra?

Permalänk
Medlem

Har du testat byta kabel?

Permalänk

@wizardo: testat annan displayport på grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Finns det portar på skärmarna så att du kan växla port på dem? Då utesluter du om det är skärm eller grafikkort.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Har du testat byta kabel?

Nej

Skrivet av trebrecks:

@wizardo: testat annan displayport på grafikkortet?

Nej

Skrivet av serverfel:

Finns det portar på skärmarna så att du kan växla port på dem? Då utesluter du om det är skärm eller grafikkort.

Det finns dvi, hdmi samt dp på asus skärmen. Just nu har bara dvi ingången testats, något hade slagit ned från 144hz till 60hz. Har justerat tillbaks till 144hz nu, inte märkt något sedan dess. Vore dock riktigt konstigt ifall det var problemet.

Edit:
Just nu har jag benq(60hz) skärmen inkopplad via dvi till hdmi(Grafikkortet har bara hdmi och displayport I/O). Kan ändra så att jag kör med den uppsättningen i asus skärmen i några dagar för att se ifall problemet reproduceras. Felet är väldigt sporadiskt, till exempel har det inte skett det senaste dygnet även då jag lirat path of exile. Ska prova dra på lite overwatch och se ifall jag kan producera felet.