Drömteven för film - LG OLED 55E8

Permalänk
Medlem

Drömteven för film - LG OLED 55E8

Modell: LG OLED 55E8PLA

Jag har inte så bra koll på de tekniska aspekterna. Det är en 55 tummare(no kid). Sätter man på 4K-material som jag gjorde där nere på youtube men tänk er att ni ser World of Warcraft i 4K på plats. Vilken jävla bild alltså. Jag ramlade av stolen när jag såg den filmen i 4K. Har för mig det var WoW-filmen iaf.

Det är med sorg jag försöker sätta ut min LG OLED 55E8 som är en fantastisk TV med otrolig svärta och färger. Sätter man på ett naturprogram som handlar om undervattenliv eller djungelliv så tappar man hakan av hur mycket detaljer(4K) och hur pass mitt i prick färgerna är. Ska lägga upp lite bilder i annonsen.

Jag känner att jag inte förtjänar en så dyr TV och tänkte sälja den och köpa en billigare åt mig, som lirar gamla nintendo-spel och inte tittar så mycket på film längre.

Garanti finns kvar. Köptes för 15999 2019-09-06 dvs september förra året så den är bara ett år och i riktigt bra skick. Jag har kvar kartonger osv om man är samlare. 1 års garanti, dvs den garantin gick ut den 6 september.

Smart-TV såklart. Netflix, Viaplay osv finns redan i menyn på TV. På kvittot så står det också att teven är kalibrerad på Mediamarkt.

Har varit väldigt rädd om den, aldrig torkat av med medel eller liknande utan bara dammat av den med mikrofiberduk och inte kladdat med fingrarna osv.

Jag har egentligen ingenting att klaga på när det gäller denna TV. När man kör PS4 så är det också input delay som är helt klart över godkänd. Hmm, är det något mer. Spelade in två videosnuttar, kvaliteten är Mycket bättre irl såklart då jag recordade med mobilen.¨

Ja, ni vet ju egentligen vad ni får när ni köper en OLED tv:

https://youtu.be/TWR8mzhN9m4
https://youtu.be/G6T_WXxYBUI

Intresserad? Endast för upphämtning. Skicka PM!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!
Det är en väldigt fin tv men tror du får räkna med att justera ner priset lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Hej!
Det är en väldigt fin tv men tror du får räkna med att justera ner priset lite!

What did you have in mind? Eller hur fan uttrycker man sig på svenska. Hur mycket hade du tänkt dig att priset skulle justeras, antar jag?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att helt sprillans 55C9 (modellen nyare än din) kostar 13999:- så tror jag ungefär priset här borde vara ca 8-10k

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Tog du kort med en potatis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Tog du kort med en potatis?

Rätt onödig kommentar.
Alla har inte en ny telefon med flashig kamera eller en Ultra flashig splitters ny kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Rätt onödig kommentar.
Alla har inte en ny telefon med flashig kamera eller en Ultra flashig splitters ny kamera.

Nu vill jag inte förstöra annonsen med massa nonsens. Men du behöver inte ha en nyare telefon än säg 10 år gammal för att få till en bra bild. Speciellt när det är en dyr vara du säljer så ger det ett bättre intryck om man har vettig bild på grejerna.

Permalänk
Medlem

Jag har gått ner till 10k pga av Maxizor's resonemang. Det är minimumpriset, jag kan tyvärr inte gå lägre än så. Hade jag haft ett jobb med normal månadslön hade jag inte tjafsat om några tusenlappar men i min nuvarande situation behöver jag dessa tusenlappar.

Om ingen är intresserad så får jag prova någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroo:

Jag har gått ner till 10k pga av Maxizor's resonemang. Det är minimumpriset, jag kan tyvärr inte gå lägre än så. Hade jag haft ett jobb med normal månadslön hade jag inte tjafsat om några tusenlappar men i min nuvarande situation behöver jag dessa tusenlappar.

Om ingen är intresserad så får jag prova någon annanstans.

E-modellen kommer dessutom med en soundbar, plus att panelerna i dom "högre" serierna genomgår noggrannare urval jämfört med B och C serierna. 10k tycker jag inte alls är orimligt. Stå på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Nu vill jag inte förstöra annonsen med massa nonsens. Men du behöver inte ha en nyare telefon än säg 10 år gammal för att få till en bra bild. Speciellt när det är en dyr vara du säljer så ger det ett bättre intryck om man har vettig bild på grejerna.

Det är ljuset i rummet(eller rättare sagt "the lack" of bra ljus i källaren tillsammans med en medelmåttig kamera som gör att det inte blir state-of-the-art kvalitet på bilderna. Är det något speciellt du vill se på teven som inte visas i bilden? Jag suger på att ta kort dessutom, har inget öga för det alls.

Jag skulle behöva bära upp teven i ljuset/solskenet med mer öppna fönster för att få en bättre bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

E-modellen kommer dessutom med en soundbar, plus att panelerna i dom "högre" serierna genomgår noggrannare urval jämfört med B och C serierna. 10k tycker jag inte alls är orimligt. Stå på dig!

Just fan, det hade jag glömt. Tack för att du nämnde det

Ang. telefonen så är det egentligen ingen dålig telefon eller kamera. Det är snarare jag som är urusel bakom kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Nu vill jag inte förstöra annonsen med massa nonsens. Men du behöver inte ha en nyare telefon än säg 10 år gammal för att få till en bra bild. Speciellt när det är en dyr vara du säljer så ger det ett bättre intryck om man har vettig bild på grejerna.

Kan inte säga att min iPhone 5-6-7 tog en bra bild än pixlade bilder men vi släpper det.
Så är det men folk lär ju garanterat hämta den och ser det på plats.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kommer släppa den för 8 000 kr. Men hypotetiskt: om hade jag gått med på det. Hade någon slagit till då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroo:

Inte för att jag kommer släppa den för 8 000 kr. Men hypotetiskt: om hade jag gått med på det. Hade någon slagit till då?

Jag hade inte slagit till.
hade nog letat efter en ny tv på kampanj för 10000k. En begagnad tv utan garanti är nog en av de mest svårsålda teknikprylarna.

Mitt tips är att kolla blocket/ tradera brukar få något högre bud för sina prylar där :).

Lägg ut den på tradera med budgiving och lägg lägsta summan du kan tänka dig att släppa den för som reservationspris. Då får du en hum om vad marknaden är villig att betala. Gratis att lägga upp annonser där dessutom.