Mobiltelefoner/surfplattor med reparationsbehov sökes

Permalänk

Mobiltelefoner/surfplattor med reparationsbehov sökes

Hej!

Jag är på jakt efter telefoner och surfplattor för att utföra reparationer.
I dagens läge köper vi hellre nya prylar så fort någonting lägger av, inte fungerar som det ska etc. Jag tycker det är onödigt att gemene man har flertalet telefoner liggandes i lådor som de glömmer bort och som inte kommer till användning, och som vi sedan slänger om 10 år vid flyttstäd och den tappat allt bruksvärde. Företag som sysslar med dessa reparationer tar tyvärr ofta ofantliga summor för ett skärmbyte eller batteribyte där materialkostnad och arbetskostnad gör att vi som konsumenter värderar ett nytt inköp som mer prisvärt.

För att fånga upp dessa potentiella telefoner i era lådor, garderober eller var ni nu förvarar dessa är jag villig att betala, men alla mobiler kan ju vara olika illa skadade och jag vill främst ha tag på de exemplar som jag har möjlighet att återställa med full funktion. Vattenskador är ointressant då jag inte besitter kunskapen att bemästra dessa. Jag önskar kontakt via PM eftersom det kräver en del följdfrågor om telefoner.

Jag vill också förtydliga att detta är en hobbyverksamhet och jag driver inget företag. Därav kan jag inte lägga några stora summor eller köpa stora lager med telefoner. Jag är helt enkelt ute efter en fair deal, och lägger därför mina pengar på det jag tror jag har möjlighet att åtgärda.

Jag har störst kunskap kring Apples telefoner och surfplattor, men mobiltelefoner har i stor utsträckning delar med samma funktioner och därför tror jag även att Samsung, Huawei, Oneplus och Xiaomi kan vara av intresse. Kom med förslag om ni vill bli av med grejer som skräpar och få betalt för det. Jag bor i Göteborg så om ett möte inte är möjligt behöver fraktalternativ vara tillgängligt.

Jag svarar gärna på frågor om någon själv blir sugen på att pilla med sin telefon!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Klarar du av att göra mikrolödning?
Bra initiativ!

MVH

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har en Nokia som jag använder dagligen men som är trasig där simkortet sitter, vilket gör att varje gång den blir varm så "tappar" den kontakten med mobiltelefonen och jag måste vänta på att den blir kall för att sedan starta om den. Men det är en så jäkla bra telefon att jag inte vill slänga bort den/har ej råd att slänga bort den. Så kanske kan du försöka fixa den?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Snyggt initiativ! Pysslar själv med liknande grejer fast med datorer och musikutrustning.

En viktig grej bara, elektronikreperationer tillräknas inte som Hobbyverksamhet i juridisk mening, således får du inte säljare vidare grejerna och göra vinst på det utan att deklarera skatt på det du sålt.

Har själv en bekant som fixade datorer och sålde dem vidare på blocket/facebook/tradera och gjorde vinst på detta. Han fick skatteverket på sig till slut efter ett par år och det var inte en kul summa han fick punga upp med.

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Klarar du av att göra mikrolödning?
Bra initiativ!

MVH

Lödning över huvudtaget är inte min grej tyvärr. Jag önskar det men har varken utrymme eller kunskapen. Hade varit roligt om någon hade det här som kunde bistå dig!
Roligt med positiv återkoppling

Permalänk
Skrivet av Jonhed:

Jag har en Nokia som jag använder dagligen men som är trasig där simkortet sitter, vilket gör att varje gång den blir varm så "tappar" den kontakten med mobiltelefonen och jag måste vänta på att den blir kall för att sedan starta om den. Men det är en så jäkla bra telefon att jag inte vill slänga bort den/har ej råd att slänga bort den. Så kanske kan du försöka fixa den?

Tjena,

Jag skulle nog behöva se hur den ser ut, skriv gärna i PM och om du har möjlighet att visa hur den ser ut där den är skadad. Det kan ju finnas möjlighet att byta simkortsläsaren, så ge mig lite mer information att gå på så kan jag ju se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobberhino:

Tjena,

Jag skulle nog behöva se hur den ser ut, skriv gärna i PM och om du har möjlighet att visa hur den ser ut där den är skadad. Det kan ju finnas möjlighet att byta simkortsläsaren, så ge mig lite mer information att gå på så kan jag ju se.

Låter bra!
Håller på att byta moderkort, CPU och ram just nu så jag skickar så fort det är klart

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Skrivet av Bamsebjörn:

Snyggt initiativ! Pysslar själv med liknande grejer fast med datorer och musikutrustning.

En viktig grej bara, elektronikreperationer tillräknas inte som Hobbyverksamhet i juridisk mening, således får du inte säljare vidare grejerna och göra vinst på det utan att deklarera skatt på det du sålt.

Har själv en bekant som fixade datorer och sålde dem vidare på blocket/facebook/tradera och gjorde vinst på detta. Han fick skatteverket på sig till slut efter ett par år och det var inte en kul summa han fick punga upp med.

Lycka till!

Tjena!

Är medveten om detta men bra att få påminnelse Det är givetvis mitt ansvar att detta sköts som hobby och inte ett vinstdrivande syfte. Skatteverket lär ju vilja komma åt allt som är vinst från 1 krona