2x6-pin hona till 8-pin hane (PCI-E), finns det ens att få tag i längre?

Permalänk
Medlem

2x6-pin hona till 8-pin hane (PCI-E), finns det ens att få tag i längre?

Vet någon om en svensk butik där jag kan köpa en sådan kabel?
Eller har en liggande som ni kan tänka er att skiljas ifrån?

Har ett 620w Corsair nät.agg som aldrig blev uppackat som jag äntligen tänkte använda till RTX 2070-bygge, när jag öppnar den så är den 2x6pin för PCI-E matning (Facepalm).
Synd att ha det liggande mycket längre när en så enkel kabel löser problemet, någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

@saturn5: Jag har en oöppnad. Se PM.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte kommit i mål med att få tag i en, ingen som har några tips medans jag väntar på att TMG hittar sin?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@Henrik-W:

Jag är ledsen Henrik men inga av svaren i din tråd hjälper mig med mitt problem med min PSU.
Molex hade kunnat vara en lösning men jag öppnade kartongen för några år sedan och snodde just dom modulära kablarna till en polare som hade slarvat bort sin kartong med dessa och behövde till en retrolåda.
Jag har bara nätagg, 2x6 pin, 4x sata, 1x moderkort och 1x processormatning i lådan, resten är väck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

@Henrik-W:

Jag är ledsen Henrik men inga av svaren i din tråd hjälper mig med mitt problem med min PSU.
Molex hade kunnat vara en lösning men jag öppnade kartongen för några år sedan och snodde just dom modulära kablarna till en polare som hade slarvat bort sin kartong med dessa och behövde till en retrolåda.
Jag har bara nätagg, 2x6 pin, 4x sata, 1x moderkort och 1x processormatning i lådan, resten är väck.

Vad synd. Som du såg så fick jag bygga om mina till slut.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@saturn5 Måste bara kolla, vad trodde du om 1x6 till 2x8 pins adaptern på Dustin?
https://www.dustinhome.se/product/5011030538/pcie-adapterkabe...

Jag kom ju på, försent, att man kan köpa två sådana om man tror att 1 ensam 6 pin blir för lite.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

@saturn5 PM

Hittade en av misstag i går när jag letade i annat i mina överfyllda bra att ha lådor.