Trådlös laddning, OK att alltid ha inkopplat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Ja, min nuvarande mobil blev överhettad flera gånger, så nu vågar jag tyvärr inte använda trådlös laddning. Tråkigt för det är väldigt smidigt.
Kontaktade både tillverkaren av den trådlösa laddaren och mobiltillverkaren, men ingen vet vad som är problemet. De ska på pappret vara kompatibla.

Som flera andra skrivit så har jag flera laddare (numera ej trådlösa) inkopplade för jämnan (till min sambos förtret).
Så länge mobilen inte är inkopplad på laddaren så är det ingen fara.

Man förlorar den största poängen med trådlösa laddare genom att inte ha dem inkopplade för jämnan.

du har möjligen skalet på när du lagt den på laddaren?
jag kör själv trådlöst laddning på rätt många stället, det alla har gemensamt är att med vissa skal blir telefonen rätt varm, min teori beror det på stor del på skalet tjocklek/material vilket orsakar dålig kontakt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag kör med timer.
Timer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

du har möjligen skalet på när du lagt den på laddaren?
jag kör själv trådlöst laddning på rätt många stället, det alla har gemensamt är att med vissa skal blir telefonen rätt varm, min teori beror det på stor del på skalet tjocklek/material vilket orsakar dålig kontakt.

Nej, jag använder inget skal. Det är en Nokia 8 Sirocco.
Enligt både Nokias support och de som tillverkar laddaren ska specarna matcha...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Nej, jag använder inget skal. Det är en Nokia 8 Sirocco.
Enligt både Nokias support och de som tillverkar laddaren ska specarna matcha...

Något annat som spelar stor vikt är vilken effect man laddar med, 7,5w vs 10w eller 15w gör väldigt mycket på värmen. Min s20 ultra blir jäkligt varm med 15w, stänger jag av wireless fast charging blir den inte alls så varm.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.