Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver tips på nya hörlurar.

Permalänk
Medlem

Behöver tips på nya hörlurar.

God morgon!

Jag är på jakt efter ett par nya härlurar som kommer användas främst till spel men även musik och film. Mikrofon har jag så behöver ej vara ett headset.

Jag tänkte mig runt 1000lappen men kikat lite på Sennheiser HD 599, är dom värda dom ~700kr extra dom kostar? Kommer kopplas in i mitt Sound blaster z, så bevövs kraftigare dac känns det bara onödigt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jag har föregångaren HD595 som jag haft i 12år nu.
Riktigt sköna lurar som man kan ha i timmar utan problem.

Trodde länge att det inte fanns så mycket bas i dessa, men efter att ha kopplat dem till en ny onkyo receiver så vart jag lite förvånad ;). (Hade denon innan)

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

hörlurar

@MyRus: Hej skall du ha öppna eller slutna lurar? om du kan tänka dig begagnade så får du högre kvalitet för dina pengar https://hifitorget.se/?k=10. Sitter själv på ett par HiFIman som är öppna och det kan vara störande för vissa.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

@MyRus: Hej skall du ha öppna eller slutna lurar? om du kan tänka dig begagnade så får du högre kvalitet för dina pengar https://hifitorget.se/?k=10. Sitter själv på ett par HiFIman som är öppna och det kan vara störande för vissa.
Mvh Paul

Oj öppna eller slutna har jag inte tänkt alls på, efter lite googlande spelar det ingen roll om dom är öppna eller stängda

Begagnade ska jag ägna en tanke åt och kika lite, tack för tipset.

Edit: Enda kravet jag direkt har att det är "over ear" eller vad det nu kallas.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Om du aldrig använt eller provat slutna så kan det för en del kännas väldigt instängt och lätt klaustrofobiskt. Jag har själv svårt för slutna och kan inte sitta längre stunder med dem. Ibland om jag sitter och mixar musik väldigt sent så blir det ett nödvändigt ont. Så har du inte provat så borde du prova innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Om du aldrig använt eller provat slutna så kan det för en del kännas väldigt instängt och lätt klaustrofobiskt. Jag har själv svårt för slutna och kan inte sitta längre stunder med dem. Ibland om jag sitter och mixar musik väldigt sent så blir det ett nödvändigt ont. Så har du inte provat så borde du prova innan du bestämmer dig.

Jo, och även ljudet. Jag behövde nåt trevligt för arbete vid datorn, gärna öppet, och köpte ett par HD599. Riktigt sköna att ha på sig, riktigt snygga, tyvärr erfor mina öron nåt slags ridå över mellanregistret så det blev retur, (En kollega som testade tyckte att de lät fantastiskt)

Har ett par DT880 nu efter tips här på forumet, som jag gillar.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)