Logitech Z333 vs Logitech Z533. Vilka är mest prisvärda?

Permalänk

Logitech Z333 vs Logitech Z533. Vilka är mest prisvärda?

Hej! Gjorde ju ett inlägg för ungefär 2 månader sen där jag frågade efter nya hörlurar men har bestämt mig nu att jag vill köpa högtalare istället. Då är frågan vilka är ''bäst'' av dessa: Z333 eller Z533?

Skulle jättegärna vilja ha Z906 men det går tyvärr inte när ens ekonomi inte är helt på topp. Så min budget är väl runt 1000kr max. Det jag ska använda högtalarna till är mest musik, youtube videos, spel, etc.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

@Boomer112:

Skälv har jag inte hört någon av det två du listade.
Men jag har hört Z-906 (har det skälv) och föregångaren Z-5500 (som min bror har) .
Och av de två så tycker jag 5500 är klart bättre, och på blocket så ligger de systemet runt 1000kr begagnat

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

@Boomer112:

Skälv har jag inte hört någon av det två du listade.
Men jag har hört Z-906 (har det skälv) och föregångaren Z-5500 (som min bror har) .
Och av de två så tycker jag 5500 är klart bättre, och på blocket så ligger de systemet runt 1000kr begagnat

Jaså, ok! Aldrig hört talas om Z5500 så visste inte ens att det fanns en föregångare till Z906.

Hittade Z5500 direkt på blocket men problemet är att jag inte kan köpa dom nu på direkten... får hoppas att det kommer fler annonser på dom igen då! Men tack då vet jag iallafall att Z5500 är bättre än Z906.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Jaså, ok! Aldrig hört talas om Z5500 så visste inte ens att det fanns en föregångare till Z906.

Hittade Z5500 direkt på blocket men problemet är att jag inte kan köpa dom nu på direkten... får hoppas att det kommer fler annonser på dom igen då! Men tack då vet jag iallafall att Z5500 är bättre än Z906.

Det kommer garanterat att finnas fler, Z 5500 var det troligen många som köppte när det var nytt.

Märkte skälv när jag sökte på blocket att jag fick mer träffar när jag satte mellanslag mellan Z och 5500. Så kan vara värt att söka på dåde med och utan, om du inte redan gort det

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Det kommer garanterat att finnas fler, Z 5500 var det troligen många som köppte när det var nytt.

Märkte skälv när jag sökte på blocket att jag fick mer träffar när jag satte mellanslag mellan Z och 5500. Så kan vara värt att söka på dåde med och utan, om du inte redan gort det

Ja, att sätta ett mellanslag mellan Z och 5500 gjorde verkligen en stor skillnad! Får kika runt när jag väl ska köpa dom och se om jag hittar någon bra annons.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

@Boomer112: Nackdelen med Z-5500 är att kontrollenheten har en tendens att dö, i alla fall på vissa batchar. Googla lite på det och läs in dig på det innan du köper då det trots allt är ett nästan 10 år(?) gammalt system.

Vet att Logitech kan byta ut den från vissa av de nyare batcharna. Eller, kunde i alla fall det för 3-4 år sedan.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Skrivet av JoL_:

@Boomer112: Nackdelen med Z-5500 är att kontrollenheten har en tendens att dö, i alla fall på vissa batchar. Googla lite på det och läs in dig på det innan du köper då det trots allt är ett nästan 10 år(?) gammalt system.

Vet att Logitech kan byta ut den från vissa av de nyare batcharna. Eller, kunde i alla fall det för 3-4 år sedan.

Jaha... aj då. Då vet jag faktiskt inte om jag orkar köpa Z5500. Orkar inte ens hålla på och googla och läsa på mig.

Men enligt en liten video jag hittade så verkar det vara en kondensator som är glapp. Och jo, dom är nog över 10 år gamla. Det kan man lätt se på doms utseende.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Jaså, ok! Aldrig hört talas om Z5500 så visste inte ens att det fanns en föregångare till Z906.

Själv har jag Z5500s föregångare Z680 ute i garaget, ska dock slängas då de började spränga husets säkringar...

Som med alla ljudprodukter provlyssna själv, är du en EPA-raggare eller lågpris audiofil?

Ger ett tips att prov lyssna på Edifier R980T, det är ett 2.0 system som fått en hel del bra recensioner.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Skrivet av TJ:

Själv har jag Z5500s föregångare Z680 ute i garaget, ska dock slängas då de började spränga husets säkringar...

Som med alla ljudprodukter provlyssna själv, är du en EPA-raggare eller lågpris audiofil?

Ger ett tips att prov lyssna på Edifier R980T, det är ett 2.0 system som fått en hel del bra recensioner.

Oj... det låter ju inte bra att dom började spränga husets säkringar.

Jag är ett ''bass head'' och lågpris audiofil, speciellt nu när ens ekonomi inte är helt på topp som sagt. Vet bara inte hur eller vart jag ska kunna provlyssna på något ljudsystem.

Enligt recensioner så verkar iallafall Edifier R980T vara extremt bra för priset. Så kanske får bli dom.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro