Inet kan inte återskapa fel

Permalänk
Medlem

Inet kan inte återskapa fel

Hej!

Har köpt en specialbyggd dator av inet, mer om problemet kan läsas här:
#18595861
Jag har gjort extensive felsökning efter den tråden också utan framgång.
Allt tyder på inkompabilitet mellan CPU och GPU eller icke-funktionell GPU.

Nu har jag fått svar att mitt ärende är stängt med en åtgärd som innefattar:
Vi kunde inte återskapa felet efter flera dagar och nätter av stresstest
4 felsökningssteg som jag redan gått igenom själv utan framgång.
kommentar: om krasherna fortfarande uppstår, återkom till oss.

Man har alltså inte ens försökt att göra något för att återskapa problemen trots att jag beskrivit hur man kan återskapa dom.

Vi upptäckte även när jag lämnade in datorn att ena benet på chassit är för kort. Detta skrevs då upp av agenten som "benet verkar intryckt". Som om jag själv hamrat in foten med en hammare trots att det inte är någon skada runt. Och detta har man inte felsökt eller undersökt öht.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till här, jag är förtvivlad över att få hem en dator som fortfarande inte fungerar bara för att skicka in den igen.

Det känns som jag inte blir bemött väl alls trots att jag försökt vara så hjälpsam som möjligt med felsökning.

Jag har skickat loggar till dom som visar på 500+ kritiska systemfel per dag av vanlig användning. Samt grafer på throttlade grafikkort.

Är det någon annan som har erfarenhet av detta med Inet eller hur jag kan göra här? Det har alltid funkat bra för mig förut när jag köpt från dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effett:

Hej!

Har köpt en specialbyggd dator av inet, mer om problemet kan läsas här:
#18595861
Jag har gjort extensive felsökning efter den tråden också utan framgång.
Allt tyder på inkompabilitet mellan CPU och GPU eller icke-funktionell GPU.

Nu har jag fått svar att mitt ärende är stängt med en åtgärd som innefattar:
Vi kunde inte återskapa felet efter flera dagar och nätter av stresstest
4 felsökningssteg som jag redan gått igenom själv utan framgång.
kommentar: om krasherna fortfarande uppstår, återkom till oss.

Man har alltså inte ens försökt att göra något för att återskapa problemen trots att jag beskrivit hur man kan återskapa dom.

Vi upptäckte även när jag lämnade in datorn att ena benet på chassit är för kort. Detta skrevs då upp av agenten som "benet verkar intryckt". Som om jag själv hamrat in foten med en hammare trots att det inte är någon skada runt. Och detta har man inte felsökt eller undersökt öht.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till här, jag är förtvivlad över att få hem en dator som fortfarande inte fungerar bara för att skicka in den igen.

Det känns som jag inte blir bemött väl alls trots att jag försökt vara så hjälpsam som möjligt med felsökning.

Jag har skickat loggar till dom som visar på 500+ kritiska systemfel per dag av vanlig användning. Samt grafer på throttlade grafikkort.

Är det någon annan som har erfarenhet av detta med Inet eller hur jag kan göra här? Det har alltid funkat bra för mig förut när jag köpt från dom.

Har du testat med att uppdatera till senaste biosen?
Ladda hem även Samsung Magican och se så att din disk är ok, kanske det även finns en firmware uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Har du testat med att uppdatera till senaste biosen?
Ladda hem även Samsung Magican och se så att din disk är ok, kanske det även finns en firmware uppdatering

Tjena, allt detta är testat och verkar ok tyvärr.
Jag kontaktade Inet igen och sa att jag upplever att man inte försökt återskapa problemet enligt min beskrivning. Börjar misstänka att den som skapade ärendet inte har lagt in informationen jag skickat med. Men vi får se vart det landar

Permalänk
Inet

@Effett:

Hej!

Det var väldigt tråkigt att hör om din upplevelse! Vi vill väldigt gärna kika vidare på detta om du kan återkomma till oss i ett PM med dina uppgifter så att vi kan hitta ditt ärende.

Vänligen,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Effett:

Hej!

Det var väldigt tråkigt att hör om din upplevelse! Vi vill väldigt gärna kika vidare på detta om du kan återkomma till oss i ett PM med dina uppgifter så att vi kan hitta ditt ärende.

Vänligen,

Hej! Efter mitt mail fick jag bra återkoppling från er. Ni testade det jag påpekat skulle påvisa problemen och efter byte av grafikkortet verkar det fungera.
Så vi håller tummarna för att det bara var grafikkortet som var dåligt!

Tack!