*INTRESSEKOLL* 3700x, 1080 Ti Custom loop

Permalänk
Medlem

*INTRESSEKOLL* 3700x, 1080 Ti Custom loop

Blev plötsligt väldigt sugen på att bygga nytt och tänkte därför kolla hur intresset ser ut för min nuvarande rigg. Säljer helst hela datorn för enkelhetens skull men om jag får bud på det mesta i delar så finns originalkartong kvar till i princip och kan därmed skickas. Har använt TG Cryonaut på både CPU samt Gpu.
Lägger upp lite bilder från innan jag bytte moderkort och RAM, nya bilder kommer men måste be en kompis fota då jag inte är hemma på en vecka.
Kvitto finns om det specas

Dator
Chassi: Corsair Crystal 570x, Inet 30/8-17 Digitalt kvitto
Mobo: Asus Strix x5570-F, Proshop 3/1-20 Digitalt kvitto + kartong
CPU: Ryzen 3700x, köpt på forumet av Dunderil, NetOnNet 2019-07-24, kartong
RAM: Corsair Vengeance White RGB 3600 CL18, Dxtech 3/1-20 Digitalt kvitto + kartong
SSD: Samsung 960 Evo 500 GB, köpt på forumet av crumpets, kartong
PSU: Corsair RM850x White, Inet 30/11-17, Digitalt kvitto + kartong
GPU: Asus Strix 1080 Ti Advanced, Webhallen 24/1-18, Digitalt kvitto + kartong

Vattenkylning
Radiatorer: Alphacool Nexxxos ST, en 240 en 360, köpt på forumet, kartong
Pump/res: EK D5 140 PWM, köpt på forumet av MetallicAcid, kartong
Extra res: EK RES X3 350, köpt på forumet av Dipy^
CPU-block: Phanteks c350a, köpt på forumet av MetallicAcid, kartong
GPU-block+backplate: EK-FC1080 GTX Ti Strix RGB + nickel backplate, köpt på forumet av MetallicAcid, kartong
Fittings: 10x Barrow Soft tube 10x13 samt vita 90 graders, Aliexpress - en hel drös med 45 och 90 graders EK i nickel, köpt på forumet - t-korsning + drain valve och diverse plugs
Slang: EK Duraclear
Fläktar: Corsair LL 120 vit x6, Inet 20/2-19 Digitalt kvitto + kartong
Styrning: Corsair Node & Commander, Inet 22/9-17 Digitalt kvitto + kartong
Belysning: Corsair LED Expansion Kit, Inet 18/3-19 Digitalt kvitto + kartong
Diverse: Täckplatta för PSU-shrouden som av någon dum anledning inte ingick
Allting har rengjorts ordentligt innan jag började använda det och har sedan dess gått med EKWB Cryofuel clear och destillerat vatten.

Mods: Båda radiatorerna har sandpapprats ner och sedan lackats med silvermetallic motorblockslack, liknande färg har använts för att lacka PCIE-coverbrackets på chassit, den svarta utsidan på pumpen, locket till reservoaren samt alla thumbscrews till det härdade glaset.

Har ni några frågär är det bara att ställa dem nedan, håll gärna allting i tråden så att alla får ta del av samma information.

Som vanligt förbehåller jag mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls m.m.

Väl mött,
Max

Läs hela annonsen här

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

säg till om det blir aktuellt med mobo + cpu + ram + PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

8000kr, hämtas

Noterat!

Skrivet av Digiboy:

säg till om det blir aktuellt med mobo + cpu + ram + PSU

Kom gärna med bud så får jag se om jag får tillräckligt med bud för att släppa delar (kan tänka mig att behålla vattenkylningen)

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Radiatorer: Alphacool Nexxxos ST, en 240 en 360, köpt på forumet, kartong
Pump/res: EK D5 140 PWM, köpt på forumet av MetallicAcid, kartong
CPU-block: Phanteks c350a, köpt på forumet av MetallicAcid, kartong
GPU-block+backplate: EK-FC1080 GTX Ti Strix RGB + nickel backplate, köpt på forumet av MetallicAcid, kartong
Fittings: 10x Barrow Soft tube 10x13 samt vita 90 graders, Aliexpress - en hel drös med 45 och 90 graders EK i nickel, köpt på forumet - t-korsning + drain valve och diverse plugs
Slang: EK Duraclear

1000kr + frakt.

Permalänk
Medlem

@Boax: Noterat

Fått bud i PM på 11000 för hela datorn

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Moderkortet är väl ett MSI, inte ASUS 😉

Som jag skrev så är bilderna från innan jag bytte moderkort och RAM, det som sitter i idag är Strix kortet och Corsair minnen men jag är inte på plats för att fota datorn pga jobb :/

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Behåller hellre riggen som den är och bygger utifrån den än att sälja den för nuvarande bud.
Därmed avslutar jag auktionen utan försäljning.
Tack för visat intresse!
/Max

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom