Permalänk
Medlem

Köpråd: Ny TV

Hej,
Ska flytta inom en snar framtid och är då sugen på en ny TV. Planen är att kolla series, filmer och spela spel på den. Viktigast är det inte är massa input lag vid spel. Har kollat runt lite men inte riktigt säker på vad jag ska ha. Är den här bra för priset? Annars vad vore ett bättre alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

Hej,
Ska flytta inom en snar framtid och är då sugen på en ny TV. Planen är att kolla series, filmer och spela spel på den. Viktigast är det inte är massa input lag vid spel. Har kollat runt lite men inte riktigt säker på vad jag ska ha. Är den här bra för priset? Annars vad vore ett bättre alternativ?

Hade själv inte köpt den TVn, vad för budget har du?
Kan rekommendera denna guide
https://www.sweclockers.com/artikel/28511-sweclockers-guide-t...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med OLED, enorm skillnad

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Oj, glömde skriva det, cirka 10000 tänkte jag som max. Många som skriver om OLED, hur är denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

Hej,
Ska flytta inom en snar framtid och är då sugen på en ny TV. Planen är att kolla series, filmer och spela spel på den. Viktigast är det inte är massa input lag vid spel. Har kollat runt lite men inte riktigt säker på vad jag ska ha. Är den här bra för priset? Annars vad vore ett bättre alternativ?

Här har du ett bättre köp:
https://www.hifiklubben.se/sony-kd-55xf9005-uhd-tv/sonykd55xf...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

@Cenorida: Oj, glömde skriva det, cirka 10000 tänkte jag som max. Många som skriver om OLED, hur är denna?

Ett helt okej val

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Shakermaker: Vad är fördelarna med just den skärmen du länkade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

@Shakermaker: Vad är fördelarna med just den skärmen du länkade?

Ingen tror jag väl, skulle hellre gå på oled tvs dom amdre länkade till om budget ligger runt 10 papp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Mycket tv för pengarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ingen tror jag väl, skulle hellre gå på oled tvs dom amdre länkade till om budget ligger runt 10 papp!

Ingen? Nu har jag dålig koll på LG men är inte Nano en IPS? Även om de nu skulle slängt in en VA-panel är den knappast i klass med Sonyn.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@Shakermaker: Ganska säker att han menade de OLED-skärmarna som blivit nämnda i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

@Shakermaker: Ganska säker att han menade de OLED-skärmarna som blivit nämnda i tråden.

Då uttryckte han sig konstigt.

Med det sagt så är väl OLED nästan alltid bäst, om man har budget och inte är rädd för eventuella inbränningar.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@Shakermaker: Så det skulle vara bättre att gå för Philips-skärmen än Sonyn om man bortser från priset?

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att avvakta till black friday om du inte behöver en tv på direkten.

Permalänk
Medlem

@Saddl3r: Flyttar inom 2 veckor och vill gärna ha en tills dess så tyvärr inte aktuellt

Permalänk
Medlem

lg oled 55"
11 510:-
Bra bild, går att spela på i 120hz med hdmi 2.1
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153755/lg-55-b9s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

@Shakermaker: Ganska säker att han menade de OLED-skärmarna som blivit nämnda i tråden.

Japp, det menade jag... och när jag svarade "ingen", menade jag ingen fördel gentemot Oled Tvs som länkades... vad jag kan komma på iaf.

Permalänk
Medlem

@Swennis: Yes, ska kolla runt lite mer men lutar mot en billigare OLED. Har inga jättekrav och vad jag än köper kommer att bli en jätteuppdatering då min nuvarande TV är en billlig variant från runt 2014.