Skicka bilder/videos på messenger till en grupp vs till en person?

Permalänk

Skicka bilder/videos på messenger till en grupp vs till en person?

Tjenare!

Skrev ett inlägg för ett par dagar sen angående att internet "kraschar" när min sambo skickar bilder/videos på Messenger. Det jag undrar över, är hur mycket mera det tar på internet att skicka en bild till en grupp än det gör att skicka till en person? Är det som att skicka samma bild till t.ex. 20 personer samtidigt eller är det bara som att man skickar till ett ställe där alla kan ta del av bilden? Eller hur funkar det? Lite dum fråga kanske..

Vet nästan till 100% att det har med det att göra, då spelen hänger sig eller kraschar samt att pingen på Discord går ifrån 30 till 2000 under den tiden hon skickar något. Annars är internet stabilt.

Permalänk
Medlem

När du skickar en bild skickas det till ett ställe dvs Facebook i ditt fall (EN cloud server). Om hon däremot hade delat bilden hade det belastat linan mer, då flera kan välja att gå in och ladda ner bilden från henne när det passar dom.

Att ditt internet kraschar låter dock extremt, ring din ISP och prata om detta.

Permalänk
Skrivet av tearzyo:

När du skickar en bild skickas det till ett ställe dvs Facebook i ditt fall (EN cloud server). Om hon däremot hade delat bilden hade det belastat linan mer, då flera kan välja att gå in och ladda ner bilden från henne när det passar dom.

Att ditt internet kraschar låter dock extremt, ring din ISP och prata om detta.

Det måste ju vara att hon delar bilden när den skickas till en grupp, då alla i gruppen kan ladda ner den närsom. Vet inte hur det blir med internet generellt, men märker det bara när jag sitter i discord eller i ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikaknugz:

Det måste ju vara att hon delar bilden när den skickas till en grupp, då alla i gruppen kan ladda ner den närsom. Vet inte hur det blir med internet generellt, men märker det bara när jag sitter i discord eller i ett spel.

Bilden lär laddas upp till molnet så att alla gruppmedlemmar kan kolla på bilden.

Men ja, med DSL så kan uppladdningen göra så att det knappt går att göra nåt annat (eller inget annat).

Visa signatur

press nu1mlock