Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ja det är ett bra moderkort. Ska du inte överklocka så mycket så funkar även någon av dessa tre bra;
https://www.inet.se/kundvagn/bild/14199326

Tack så mycket! Tror jag kör på den jag skrev Räcker mitt nuvarande 750w aggregat och 212 Hyper Evo cpu kylare? Har som sagt 0 koll har inte följt utveckligen senaste åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanda12:

Tack så mycket! Tror jag kör på den jag skrev Räcker mitt nuvarande 750w aggregat och 212 Hyper Evo cpu kylare? Har som sagt 0 koll har inte följt utveckligen senaste åren

750W funkar galant. 212 Hyper är väl långt ifrån bäst men för pengarna är det en väldigt kompetent kylare så den är nog OK.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

750W funkar galant. 212 Hyper är väl långt ifrån bäst men för pengarna är det en väldigt kompetent kylare så den är nog OK.

Behöver jag en bättre kylare? gillar att den är rätt tyst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Föredrar man inte det som ger mest prestanda för pengarna? Allt annat vore ju hiskeligt dumt oavsett om det är AMD eller Intel som ger det för stunden.

Nej, långt ifrån alla.

Vissa vill ha det bästa för deras ändamål oavsett vad det kostar.
Vissa (här på forumet) verkar dessutom "stödköpa" produkter. (De säger att de gör det iaf, och rekommenderar andra att göra det. - Idiotiskt hur som i mina ögon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanda12:

Behöver jag en bättre kylare? gillar att den är rätt tyst!

Om du inte ska överklocka så funkar det bra med 212 Hyper. Men om du vill överklocka litegrann och få en ännu tystare kylare så finns Corsair A500 på rea just nu. Det är en bra kylare med två fläktar.
https://www.inet.se/produkt/5322812/corsair-a500-dual-fan-cpu...

Men som sagt, 212 Hyper funkar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Föredrar man inte det som ger mest prestanda för pengarna? Allt annat vore ju hiskeligt dumt oavsett om det är AMD eller Intel som ger det för stunden.

Nej alla föredrar inte det som ger mest prestanda per krona. Om man sysslar med något specifikt som i detta fall ren gaming så är det helt ok (och väldigt vanligt) att köpa något som både känns tryggt för köparen, men som också presterar bra eller bättre än det som ger mest för kronan. Har man budget nog och är redo att spendera lite extra för något som är bättre så varför inte?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken