Permalänk
Medlem

Nätleverantör rekommendationer

Hej så jag funderar starkt på att byta nätverks leverantör Har Brevband2 just nu men det har varit väldigt ostabil på sistone och väldigt segt under dagen bor i västerås och har stadsnät från Fibra.
Så jag har en del alternativ Telia, Telenor, InternetPort, A3, Forss, MDF, Ownit, Universal, BB2, Bannhof och Th1ing någon som har haft några erfarenheter med någon av dom? och / eller kan rekommendera någon av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirah65:

Hej så jag funderar starkt på att byta nätverks leverantör Har Brevband2 just nu men det har varit väldigt ostabil på sistone och väldigt segt under dagen bor i västerås och har stadsnät från Fibra.
Så jag har en del alternativ Telia, Telenor, InternetPort, A3, Forss, MDF, Ownit, Universal, BB2, Bannhof och Th1ing någon som har haft några erfarenheter med någon av dom? och / eller kan rekommendera någon av dom.

Börja med att kontrollera om det verkligen är din ISP som är problemet så det inte ligger i stadsnätet.

Permalänk
Medlem

Som @MacAllen säger annars Bahnhof

Permalänk
Lego Master

Jag kör Th1ng sen nåt år tillbaka, och tycker de har levererat stabilt hela tiden.
Jag hade Bahnhof under en period, men i mitt stadsnät (Bjärekraft) hade de flera tillfällen med <1mbit nedladdning, och de skyllde bara på stadsnätet. Varken Telia som jag hade både före och efter dem, eller Th1ng har haft samma problem.

Så Bahnhof må vara bra på mycket, men i just Bjärekrafts nät får de rycka upp sig rejält om jag ska gå tillbaka till dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har haft Bredband2 i 10 år.. enda gången det var lite problem med hastigheten var då utrustningen från Itux som har det fysiska nätet sög.
När det byttes var det löst.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Bahnhof om det inte är stadsnätet som ställer till problem. Hat varigt väldigt stadigt hittills. Har 1000 megabit/s

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej