2080ti ingen singal/kommer ej förbi post

Permalänk
Medlem

2080ti ingen singal/kommer ej förbi post

Installerade in en pallit 2080ti gaming pro och jag får ingen grön post LED och ingen signal.

Försökte mounta om kortet och även provade mitt 1080ti för att dubbel kolla.

Tendensen i dessa scenarion brukar ju var nätagg, men jag har en 800w be quiet powerzone som bör räcka.

Behöver jag en adapter?

Mobo: asus x570 e-gaming

kortet rullar på annars

https://imgur.com/s1IGRqJ

Permalänk
Medlem

Köpt begagnat?
Har kylaren varit bortplockad så kanske något hänt när den monterades tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Köpt begagnat?
Har kylaren varit bortplockad så kanske något hänt när den monterades tillbaka

Det har varit vattenblock tidigare men jag har intyg från en msi afterburner skärmdump på att det ska funka samt att fläktarna rullar på ändå.

Permalänk
Medlem

Så kortet funkar i annan dator, eller vad menar du med "kortet rullar på annars"? Om du menar att fläktarna går så betyder det ingenting. Kortet kan fortfarande vara stendött.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Så kortet funkar i annan dator, eller vad menar du med "kortet rullar på annars"? Om du menar att fläktarna går så betyder det ingenting. Kortet kan fortfarande vara stendött.

för att förtydliga ska kortet funka i en annan dator, ska leka med olika dp/hdmi kablar senare och kolla om jag får nytt resultat, har kontrollerat dp portarna.

Permalänk
Medlem

Han köpte kortet utav mig, kortet funkade utan problem när jag skickade det till honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Installerade in en pallit 2080ti gaming pro och jag får ingen grön post LED och ingen signal.

Försökte mounta om kortet och även provade mitt 1080ti för att dubbel kolla.

Tendensen i dessa scenarion brukar ju var nätagg, men jag har en 800w be quiet powerzone som bör räcka.

Behöver jag en adapter?

Mobo: asus x570 e-gaming

kortet rullar på annars

https://imgur.com/s1IGRqJ

https://imgur.com/s1IGRqJ

Kan det vara ett trasigt kort? Många som säljer sina 2080 ti nu, ett tips är att köpa dem face to face och testa kortet i en dator innan betalning.

Permalänk
Medlem

Provade igen, igen förändring, VGA led lyser vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Kan det vara ett trasigt kort? Många som säljer sina 2080 ti nu, ett tips är att köpa dem face to face och testa kortet i en dator innan betalning.

vill verkligen inte tro det men det utestår att see

Permalänk
Medlem

ska jag försöka montera om kylaren?

Permalänk
Medlem

Prova köra en reset på CMOS. (Ta ut batteriet från moderkortet med strömmen utdragen alternativt se om du har en reset-knapp)

Otaliga problem som lösts genom åren för mig med denna metod

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Prova köra en reset på CMOS. (Ta ut batteriet från moderkortet med strömmen utdragen alternativt se om du har en reset-knapp)

Otaliga problem som lösts genom åren för mig med denna metod

Jag har bytt fram och tillbaka med mitt 1080ti som funkar fint, gör en försök oavsett

Permalänk
Medlem

sitter ström kontakterna ordentligt i grafikkortet? På bilden ser det lite skumt ut..

Permalänk
Medlem

Kan du köra utan grafikkortet? Har din cpu integrerad grafik?

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Kan du köra utan grafikkortet? Har din cpu integrerad grafik?

Han har testat med ett annat kort (1080ti)

Permalänk

Testat annan pcie slot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Testat annan pcie slot?

gjorde precis detta innan du skrev, första boot fick jag flimmer, andra boot gick det bra och skriver nu detta med kortet körande.

kör nu kortet på bana 2, kan det bero på var m2 disken installerad?

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att jag får upp nu en vga bios ruta vid varje boot

Permalänk

@Buulaa: ingen aning om det. Men skönt att du löste det