Permalänk
Medlem

Gamingdator 10k

Hej!
Är medveten om att de finns ett gäng liknande trådar men ingen som riktigt stämmer in på mig.

Jag är alltså ute efter en gaming pc som helst är relativt tyst, vill inte höra fläktarna gå på högvarv så vet inte om jag måste lägga lite extra krut på kylningen eller ljuddämpat chassi?

Jag lirar mestadels CS men kommer ta upp WOW nu igen med nya expansionen där dom rekommenderar detta minst :
CPU: Intel Core i7-6700K or AMD Ryzen 7 2700X
GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 or AMD Radeon RX Vega 64 (DirectX 12 compatible GPU with 8GB VRAM)
RAM: 8GB
Storage: SSD, 100GB available space

Så målsättningen är att få ihop något som ger mig så mycket fps som möjligt i cs och så stabilt som möjligt för nya wow.

helst ska delarna finnas i samma webshop, för att slippa beställa på så många olika sidor men 2 olika funkar också.
Jag kan bygga själv också!

Tacksam för all hjälp jag kan få

Visa signatur

Yo min 400 Mhz tar de mesta ;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Känns orimligt att satsa på 1tb hårddisk nöjer mig med 500gb men vad lägger man då lite extra deg på? Gör inget om vi hamnar strax ovanför budget

Visa signatur

Yo min 400 Mhz tar de mesta ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stifty:

Känns orimligt att satsa på 1tb hårddisk nöjer mig med 500gb men vad lägger man då lite extra deg på? Gör inget om vi hamnar strax ovanför budget

Skiljer ungefär 400:- i pris mellan 500GB och 1TB hårddisken så inte direkt att det finns jättemycket pengar att lägga på något annat. Nästa nivå är väl ett 5700XT som är mest prisvärt. Dock ska AMD släppa nya grafikkort samt processorer i oktober om du kan vänta, dock kanske de inte riktigt är i din prisklass.

Permalänk
Medlem

Förstår, har så svårt att veta vad som gäller alltså vad som är ”hetast” just nu, när jag byggde senaste datorn för ett gäng år sen så var intel nr1 och nvidia, nu verkar de vara AMD/radeon som gäller va? Om man bortser från senaste releasen av nvidia 3000 serien?

Visa signatur

Yo min 400 Mhz tar de mesta ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stifty:

Förstår, har så svårt att veta vad som gäller alltså vad som är ”hetast” just nu, när jag byggde senaste datorn för ett gäng år sen så var intel nr1 och nvidia, nu verkar de vara AMD/radeon som gäller va? Om man bortser från senaste releasen av nvidia 3000 serien?

Nja, skulle säga att inget är hetast just nu, beror på vilken prisklass man ligger i och vad man ska göra med datorn.