Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rekord för svensk e-handel under andra kvartalet av 2020

Permalänk
Melding Plague

Rekord för svensk e-handel under andra kvartalet av 2020

Postnords tillskriver e-handeln en tillväxt på 49 procent under månaderna april till juni, den högsta siffran som noterats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja både morsan och svärföräldrarna har börjat handla mat på nätet nu. Morsan hade i och för sig näthandlat lite andra prylar tidigare så för henne var steget inte så stort.

Stor bokstav
Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Har dina e-handelsvanor eller inköpsvanor i allmänhet ändrats under året?

Läs hela artikeln här

Tja, jag har köpt fler Nintendo Switch-spel via e-handel i år än tidigare år. Fler Switch-konsoler också, för den delen.

Nej, men ja. Det är klart att pandemin, social distansiering med tillhörande karantän har gjort sitt, framförallt när jag tillhör en riskgrupp då jag pga tidigare sjukdom har nedsatt njurfunktion.

Permalänk
Hjälpsam

Jäkla kul bild!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jäkla kul bild!

JA1
Själv glömde jag rubriken och fick gangnam style i huvet...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt börjat handla mer från apotek online istället för fysiska butiker. I övrigt ingen direkt förändring vad gäller inköpsvanor.

Permalänk
Medlem

Med inflation är det väl nästan konstigt om det inte blir rekord nästan varje år. Och i dessa tider hade jag varit förvånad om det varit annorlunda...

Permalänk
Medlem

Stämmer... kontot töms snabbt nuförtiden när man har tråkigt hemma

Men handlat massvis till hemmet på biltema, clas ohlsson, jula och ikea med under andra kvartalet.

och min matshopping görs fortfarande fysiskt, vill själv välja vad jag vill köpa.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det hade varit intressant att komplettera den här siffran med hur handeln av samma produkter i fysisk butik utvecklats + de faktiska beloppen. Har pengarna bara flyttat sig, eller har det sålts mer i Sverige totalt? I så fall, hur mycket?

Permalänk
Medlem

Jag menar tycker det är klart att nu under detta år med på grund av vad som händer ute i världen just nu att det finns ett större intresse att köpa på nätet. Folk blir/blev antagligen också paranoida med situationen.

Vi har också sett en enorm boost inom näthandel här i Finland.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Har inte handlat något inom dator eller konsolväg sedan man började med Komplett, Inet, Webhallen, mm. Och det var nog över 10 år sedan, samma gäller kläder. Enda gången man handlar i en normal butik är då man handlar mat i princip.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Handlade redan det mesta på nätet. Det är oftast smidigare att få sakerna levererade hem till dörren/till ett ombud 500m bort, än att åka till nån butik, gå runt där och leta varan, köa, betala och åka hem igen. Sen har ofta fysiska butiker sämre sortiment och högre priser.

Kläder köper jag dock fortfarande i butik eftersom det är svårt att veta om de passar och sitter bra. Även mat köper jag fortfarande i fysisk butik eftersom jag är för oorganiserad för att kunna planera färre men större inköp.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Handlar knappt grejer så ingen förändring här. Hobbygrejer ja KAN handla på nätet som Warhammer figurer o brädspel köper ja i de lokala affärerna så de finns kvar.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag handlade det mesta över nätet redan innan, med lite fysiska butiksbesök då och då, och det har fortsatt.

Näthandla mat har jag testat nu när det blivit populärare. Praktiskt när man ha smått bråttom att bara plocka upp en kasse på vägen hem men är egentligen ingen höjdare för min del, speciellt när vissa varor saknas eller är dyrare i e-handeln.