Lira Microsoft Xcloud på TV?

Permalänk
Medlem

Lira Microsoft Xcloud på TV?

Tjo,

Gillar iden med cloud gaming, att slippa ha hårdvaran hemma. Provade Stadia och det fungerade hyffsat, dock är man tvungen att köpa spelen där, vissa är gratis dock. Provade gratisvarianten.

Microsoft Xcloud såg väldigt trevligt ut! Att betala en månadskostnad och få tillgång till spel, perfekt! Men, kan man bara streama spelen till mobilen?? Jag vill ju sitta i soffan o lira på stora tvn

Finns det nån ljusning att xcloud kommer stödja chromecast i framtiden?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

@Micke_JKUR: Det ska väl iaf komma till Windows vad jag förstått, läste om betatester av detta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ok, intressant!

Vore gott att kunna betala en rimlig månadskostnad och få tillgång till spel samt hårdvara via molnet, streama rätt in i tvn. Slippa alla prylar så som dator och konsoll här hemma

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen xcloud dyker upp till PC snart. Hade varit skönt att ha möjligheten att streama till en mindre kraftfull pc.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/