Permalänk
Medlem

@µiCro:
Visade allt för min bror precis och han sa att det var jo rätt billigt (ligger jo under 10k just nu) så han sa att om det fanns några uppgraderingar jag kunde hitta så var det okej, fick typ 2000 kr att jobba mer. Finns här något vi kan göra?

Permalänk
Medlem

Ja, spara för framtida skärm/gpu-uppgradering, alternativt för kringutrustning såsom mus/tangentbord innan ni beställer, kolla så grafikkorten klarar av de spel ni tänkt spela (sök t.ex. på Youtube efter grafikkortet + önskat spel)

Permalänk
Medlem

@µiCro: Okej, men denna builden borde väl ändå klara av de flesta spelen på 1080p med höga settings och ändå ligga på 60-80+ FPS?

Permalänk
Medlem

Beror helt och hållet på spelet, men generellt så ja själv brukar jag följa guider på nätet om jag märker att jag behöver tweaka inställningar för att nå den fps jag vill ha

Permalänk
Medlem

@µiCro: har suttit och kollat lite nu och från vad jag hittat så ska den XFx rx 5600 Xt vara en av de sämre rx 5600 xt modellerna så tror det blir pulse rx 5600 xt åt brorsan ändå

Permalänk
Medlem

@µiCro: Hej, har tweakat lite på builden och har kommit fram till detta https://komponentkoll.se/bygg/eRCWg , kan få allt detta för 10 800 kr. Min plan är att skaffa en 144Hz monitor (då det känns som den nya standarden?) och sen kommer jag vilja spela väldigt blandade spel. Allt från sims/minecraft till Cyberpunk 2077. Tror du att denna builden hade kunnat prestera på ett krävande spel som Cyberpunk? Förväntar mig inte att spela i ultra high settings i 4k med 100+FPS men mid/high settings 1080p och 75+ FPS hade jo iallafall varit trevligt

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut tycker jag, men angående grafikkortet så står jag fast vid vad jag skrivit tidigare. En 2070 är inte värd det priset, presterar sämre än en 5700 XT och kostar mer.