Ny resedator med 15" vändbar skärm

Permalänk
GG Serverparts

Ny resedator med 15" vändbar skärm

Sitter och tittar på en ny resedator till jobbet nu när garantin på min nuvarande håller på att gå ut.

Kör en Lenovo X1 Carbon i dagsläget som börjar närma sig 3år och är nöjd med det mesta med undantag för skärmen.

Det jag är ute efter nu är en laptop som är slimmad och stöttålig, skärmen behöver vara minst 15" (X1an har för liten skärm för att jag ska kunna jobba effektivt på resande fot)
Numeriskt tangentbord är ett plus men inte ett krav.
gärna matt eller sån som inte blänker så mycket så att man kan jobba med datorn även ute och inte bara inomhus.
Det ska gå att veva runt skärmen på samma vis som på x1an
Behöver inte vara touch, men är trevligt om det är
Helst med 3års onsite garanti som standard, annars med möjlighet att teckna det, inskicksgaranti är INTE ett alternativ.

Har sett att HP har en Zbook Studio x360 som ser väldigt trevlig ut, den ligger dock runt 22.000 + moms vilket är lite i översta laget, kan jag hitta ngt liknande som inte är fullt lika dyrt så vore det positivt.

Vad finns det för alternativ som ni kan föreslå , tar gärna synpunkter från ägare/användare av liknande datorer

Permalänk
Medlem

Det är få bärbara i den storleken som har vridbar skärm, och ännu mindre med matt skärmyta. Du får söka djupare om garantin samt saknar vissa info om skärmytan, men vanligtvis är de högblanka. De vridbara har oftast pekskärm och högblank skärmyta är mer reptålig än matt skärmyta.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s453529520

Visa signatur

😑

Permalänk
GG Serverparts

Tack för svar Aizu
hade inte tänkt på att använda prisjakt för att filtrera, Lattituden såg rätt så trevligt ut där.
Blev dock att jag lyckades få tag på en demokörd Zbook Studio X360 med i9a, till ett överkomligt pris.
Fick hem den nyss, så har bara kört lite uppdateringar, ska börja flytta över alla prylar imorrn från gamla x1an .
Rent spontant så var den lite tyngre än jag väntat mig, intrycket är lite "pansarvagnsaktigt"
Förhoppningsvis kommer den att klara sig från att bli mos nu under de närmaste 3 åren, den känns solid iaf, (X1an är ju lättare och tunnare och känns lite plastig, men den har sjukt bra kvalitet och tål mycket stryk och slitage )
En notering gällande elitebooken är dock att den flåsar igång mera och går upp i varv när man stressar cpu, nu kör jag ju mest word excel och andra lättare applikationer för det mesta (om jag inte kör virtualbox) så den kommer inte gå allt för hårt.
hmmm.... är lite sugen på att stoppa i 64GB ram på en gång, bara för att...
Då skulle man ju kunna köra ett par virtuella servers med att leka med om man skulle få långtråkigt när man är på färd.