De säger att de kan titta på distans och personer i tråden har påstått att de säkert kan logga in i switchen på distans.
När det gäller att komma ut till mig kommer det nästan helt säkert gå till så att någon kommer hit och får ungefär 100/100 med sin egen utrustning i uttaget, går och lämnar en faktura. Vilket även personer i tråden sagt är sannolikt.
När det gäller om duplex kan jag ingenting om det men det har i tråden kallats för "förhandling". Detta är i min värld något mellan minst två parter. Det är för mig inte uppenbart att felet inte ligger på min sida.
Vad gäller packet loss eller annan typ av nedsättning av kvaliteten på linan (förutom låg hastighet) så har jag erfarit det när jag haft dåligt kablage tidigare, men också vid för långt kablage. Det finns ingenting som tyder på att jag har den sortens problem nu eller före jag löste problemet (jag upplever inte den sortens problem helt enkelt).
Även fast vi skrivit några gånger fram och tillbaks nu så förstår jag egentligen inte vad det är som gör dig så säker på att det inte är på min sida felet är. Särskilt eftersom att jag har enheter som både kan och inte kan komma överens med switchen.
Skulle du, med bakgrund av de mätvärden jag dokumenterat i tråden, i detalj kunna redogöra för vad det är som gör dig säker på att det är just switchen som är problemet och inte mina enheter?
Edit: kan ju tillägga att det vore väldigt märkligt samtal att ringa nu och felanmäla detta till nätoperatören. Hur ska jag beskriva problemet? Jag har inget problem längre.