Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Amerikanska bolag som inte raderar kundinformation?

Permalänk
Medlem

Amerikanska bolag som inte raderar kundinformation?

Jag vet inte om detta är helt relevant för denna sektion av Forumet, men då många amerikanska bolag har kontor i Sverige så är jag lite nyfiken på om andra har samma problem och om ni löst det.

Hade för ett par år sedan ett produkt abonnemang, som fortfarande skickar produkt rapporter. Jag kan fylla på med vem, de är stora, om jag får någon respons här.

Sedan några veckor har jag kontaktat bolagets "Privacy" avdelning och bett om att bli raderad. Fick besked om att jag blivit "raderad" men får lika fullt exakt samma rapporter.

Någon som pulat med detta? Vad gör man?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det verkligen det amerikanska bolaget som skickar information eller använder dom en tredjepart tjänst?

Har stött på samma patrull med flera svenska aktörer. I slutändan markerar man dom som skräppost så slipper man skiten

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Avstängd

Vad innehåller rapporterna? Jag begörde att bli borttagen från typ en reklamlista eller vad det nu var (Bonnier eller whatever) och de sa att jag förmodligen skulle få ut ett par utskick till eftersom de redan var planerade och på väg.

Kan du bli borttagen och begör det men du inte blir det räknas väl det som ett GDPR-övertramp?

Permalänk
Medlem

Köpte malware lösning från Symantec för ett par år sedan. Var ganska impad med all den info man fick, övervakning av enheter osv... men fick aldrig det att funka med lokal administration så jag lade ner och sade upp abonnemanget efter ett drygt år. Senare blev de uppköpta eller sålda till Broadcom, alltså bara malware divisionen, och efter det har status mail börjat dyka upp igen från mitt gamla konto.

Trots att jag trodde det var raderat, trots att det var uppsagt, trots att jag haft en massa support kontakter med dem för att just se till att det blev raderat.

Nu ligger det hos Broadcom, de har en "privacy" funktion och jag har kontaktat dem den vägen. De vände tillbaka häromdan och påstådde att allt var raderat, några timmar senare såg jag att jag fortfarande fick samma status mail... jävla nötter.

Visa signatur