Hörlursuttag på chassi/moderkort

Permalänk
Medlem

Hörlursuttag på chassi/moderkort

Exponerar mig själv lite grann nu.

Jag har hörlursuttag på toppen av mitt chassi vid strömknappen. Det funkar att koppla in sina lurar där. Men min fråga är om det gör någon direkt skillnad om jag istället kopplar in dem baktill, i moderkortet. Jag har inget high end moderkort, billigt msi z370.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadByBirth:

Exponerar mig själv lite grann nu.

Jag har hörlursuttag på toppen av mitt chassi vid strömknappen. Det funkar att koppla in sina lurar där. Men min fråga är om det gör någon direkt skillnad om jag istället kopplar in dem baktill, i moderkortet. Jag har inget high end moderkort, billigt msi z370.

Hej,

Det låter som om man inte kopplat in de främre uttagen på moderkortet.
Nej det gör ingen skillnad (förutom att du får ljud såklart )

EDIT: Jag behöver läsa innan jag svarar

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Skrivet av Nollan:

Hej,

Det låter som om man inte kopplat in de främre uttagen på moderkortet.
Nej det gör ingen skillnad (förutom att du får ljud såklart )

läste du hela texten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

läste du hela texten ?

Det gjorde jag uppenbarligen inte när jag nu läser igen. Konstigt.
Jag läste att det inte fungerade xD

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Prova. Hör du ingen skillnad så spelar det ingen roll.

Jag har i vissa fall upplevt att uttaget i fronten drabbas av störningar av andra komponenter i datorn.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mest på om någon "ljudofil" har koll på kvalité på att köra med Realtek som finns på z370 kontra "vanligt".

Grejen är att jag ska använda Bose QC20 men sladden är för kort för att köra baktill. Alternativet är att koppla in QC20 i min gamedac från Steelseries jag har men vet inte vilket alternativ som är "bäst".

Detta gäller gaming. FPS mer specifikt