Crysis Remastered finns ute nu – utan PC-mördande systemkrav

Permalänk
Medlem

Crysis är fortfarande sjukt snyggt och med moddar ännu snyggare grafiskt. Remastered blir intressant att testa när man väl skaffat ett 3080 eller 6900XT. Väntar för att se vad AMD kan komma med ivrigt. Minns när Crysis kom och man precis skulle testa den efter köpet, bara för att 5min senara få blåskärm och freez på datorn. På den tiden var det fan ingen dålig dator.Men datorer låg i fosterställning och grät blod pg av Crysis.

Permalänk
Inaktiv

Blir ett köp bara jag får hem ett nytt kort. Så i veckan, med lite tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Bara för att det är en "gammal" teknik bör ju väl inte göra den dålig?

annars finns det ju inget som förklarar varför "stenkakor" plötsligt igen är uppe på tapeten.

Jag sa inte att den var dålig. Jag har själv en DVD brännare i min dator även om jag knappt inte använder den

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Så passande att just Alex fick ta hand om denna titel. Crysis-fanatiker och Raytrace-entusiast trots allt.

Gör mig än mer sugen på mitt 3080, trots att klippet är än mindre representabelt än vanligt. 4G så jag är låst vid 720p. En del konstigheter vad det verkar men förhoppningsvis sånt som kan fixas.
Blir nog ett köp redan nu så jag är redo. Såvida det nu inte tar 6 månader då, men isåfall har jag nog redan hittat något annat kort.

När Crysis släpptes spelade jag igenom spelet, med rejäla prestandaproblem (20FPS eller något sådant...) med en Core 2 Duo E4300 och ett X1950 Pro 512MB, eller vad de nu hette. 2008 blev det ett betydligt vassare 8800GTS 512MB och en Q6600, men hur spelet rullade med dessa minns jag dessvärre inte längre. Första gången är speciell... som oftast.