Beställt och betalat för RTX 3080 hos Webhallen men inte fått orderbekräftelse

Permalänk
Medlem

Beställt och betalat för RTX 3080 hos Webhallen men inte fått orderbekräftelse

Lyckades betala för ett MSI rtx 3080 men fick ingen orderbekräftelse, så jag beställde ett Asus TUF istället som rest-vara.
Tänkte väll att de skickar ett email och säger att det blev ett tekniskt fel och att pengarna är påväg.
Ska man vänta nån dag till innan man kontaktar Webhallen, lite tråkigt att ligga ute med 16k?

Försökte deras chat men blev kickad för idle hela tiden

Rubrik förtydligad /Vzano, Moderator
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk

Tog mitt TUF via webhallen på Klarna/faktura, just på grund av den oklara leveransen.
Står fortfarande bara restnoterat, ingen info om ev lev tid.

Permalänk
Medlem

Jag hade ringt och förklarat, du kommer sova bättre och inte ha en ovisshet som tynger dina axlar. Webhallen lär inte ha något emot att du ringer dem

Och nästa gång, rid inte hype-tåget, onödig/osund konsumtion är inte bra för någon bortom företaget du kastar pengarna till. Jag rekommenderar alltid att vänta till det finns ett sunt lagersaldo, då har man dessutom tid att tänka över köpet och om man verkigen behöver uppdatera denna gång.

Med det sagt är ju introduktionspriset till för att locka till överdriver konsumtion och FOMO (Fear of missing out), det mest intressanta med 3000-serien är Nvidias media maskin och att ge gång på gång verkar lyckas med FOMO och att få folk att köpa deras produker fortare än man tar sig till ICA och handlar mat för veckan.

Permalänk
Medlem

Detta är en anledning till att jag aldrig betalar direkt om jag vet att varan eventuellt kan bli restnoterad.
Eventuellt är din betalning bara reserverad då det blir alltid så på kort-köp och kanske släpper inom 1 vecka eller något. Tyvärr blir det så när man betalar med kort.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Mejlet kan ha sorterats bort som spam, det blev så för mig med Komplett trots att deras vanliga mejl hamnade i inkorgen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Mejlet kan ha sorterats bort som spam, det blev så för mig med Komplett trots att deras vanliga mejl hamnade i inkorgen.

Haha tack för den. Trodde inte min första beställning gick igenom igår då den inte syntes under ordrar samt inte hade fått något mail men nu ser jag att jag har 2st 3080 där. Får avvakta lite innan jag avbeställer ett av dom för att se vilken som verkar komma i lager först.

Visa signatur

X570S AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 3600C16-16-16 4x8GB TridentZ | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe 2st | ASUS GeForce RTX3080 TUF OC | Corsair Hydro H100x | Phanteks Eclipse P400S | Phanteks Revolt Pro 1000W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ramlösa:

Lyckades betala för ett MSI rtx 3080 men fick ingen orderbekräftelse, så jag beställde ett Asus TUF istället som rest-vara.
Tänkte väll att de skickar ett email och säger att det blev ett tekniskt fel och att pengarna är påväg.
Ska man vänta nån dag till innan man kontaktar Webhallen, lite tråkigt att ligga ute med 16k?

Försökte deras chat men blev kickad för idle hela tiden

Tjaba! Bäst är att ta det här med vår kundservice De kan kolla hur dina ordrar ser ut.
Snabbaste sättet är via chatten på hemsidan. Låter rätt saftigt att ligga ute med 16K.

Ha en trevlig helg!

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Detta är en anledning till att jag aldrig betalar direkt om jag vet att varan eventuellt kan bli restnoterad.
Eventuellt är din betalning bara reserverad då det blir alltid så på kort-köp och kanske släpper inom 1 vecka eller något. Tyvärr blir det så när man betalar med kort.

Sant, men gillar inte klarna så jag använder det mest på sidor jag inte riktigt litar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjaba! Bäst är att ta det här med vår kundservice De kan kolla hur dina ordrar ser ut.
Snabbaste sättet är via chatten på hemsidan. Låter rätt saftigt att ligga ute med 16K.

Ha en trevlig helg!

/// Staffan

Tar det imorgon, kön var 40min och blir kickad direkt man surfar på nån annan sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Tar det imorgon, kön var 40min och blir kickad direkt man surfar på nån annan sida.

Bara så du vet, så har inte kundtjänst öppet på helgen hos Webhallen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

har ickså beställt ett 3080, ingen info what so ever...
hörde av mig ett par gånger innan lansering och fick olika info varje gång!
tyckker det är ganska dåligt för att vara ärlig... för jag gillar webhallen starkt

Permalänk
Medlem

Vore bra att veta när de skeppar iväg första korten av alla beställningarna. @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

har ickså beställt ett 3080, ingen info what so ever...
hörde av mig ett par gånger innan lansering och fick olika info varje gång!
tyckker det är ganska dåligt för att vara ärlig... för jag gillar webhallen starkt

De vet väl inte så mycket mer än vad du gör? Och det är väl också vad som kommunicerats? Korten finns ej i lager, de hoppas få in så snart som möjligt men är helt beroende av tillverkarnas osäkra leveranser.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Har samma upplevelse . Man är så van att såklart få en bekräftelse vilket är standard idag. Märkte snabbt att det var nåt konstigt med systemet när min password reset inte heller funkade. Känns som de har haft nån fnurra på tråden.

Permalänk
Medlem

La in min order 15:13 den 17:e efter att siten gick ner och upp. Står fortfarande: ordernr: saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Permalänk

@dabman: samma här på (15.05)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dabman:

Vore bra att veta när de skeppar iväg första korten av alla beställningarna. @webhallen

Tjaba! De korten vi hade på lager är redan skickade

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen har ni skickat något asus 3080 strix oc?

Permalänk

@webhallen När kommer nästa leverans till lager hos er?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dabman:

@webhallen har ni skickat något asus 3080 strix oc?

Några såna har vi inte haft inne på lager.
Har inget datum just nu när vi får in dem heller tyvärr :/

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

@webhallen När kommer nästa leverans till lager hos er?

Jag önskar att jag visste! Men har tyvärr inga datum just nu.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen Igår så hade ni 4-5st Msi 3090 ventus på lager nu såhär innan release. Men kollade nyss igen hur många som står listade, nu har ni bara 1st på lager trots att det inte går att köpa ännu. Hur kommer det sig? & Kommer ni få in fler tills imorgon?

Permalänk

beställde mitt "asus strix 3080" utan OC och tror jag är en av de "första" (är bland dom 55 första iaf), sitter fortfarande utan dator! :'(
sist jag chattade med kundtjänst har dom inte fått in ett enda kort av den modellen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

beställde mitt "asus strix 3080" utan OC och tror jag är en av de "första" (är bland dom 55 första iaf), sitter fortfarande utan dator! :'(
sist jag chattade med kundtjänst har dom inte fått in ett enda kort av den modellen!

Och jag har listat ut (läs: gissat mig till) att jag borde vara runt plats 300 eller så på samma kort, så 😰 Lagom till sommaren kanske jag kan använda datorn igen (Om 5600X har hunnit komma tills dess också).
Det lär ju ha hunnit släppas båda nya GPU och CPU innan dessa har levererats, så det blir väl till att avbeställa och ändra till annan hårdvara kanske...
Om 3080 Ti släpps, så får man väl F5'a sig till en tidigare placering på det 😕 Alternativt får man köpa sig en Intel CPU och ett beggat 2080 Ti igen.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***