Creative Sound Blaster G3 kraschar,sprakar och gör så att ljud slutar att fungera och måste felsökas.

Permalänk
Medlem

Creative Sound Blaster G3 kraschar,sprakar och gör så att ljud slutar att fungera och måste felsökas.

Hej!

Köpte precis ett Creative Sound Blaster G3 men har haft problem sedan jag fick det.

  1. Det sprakar efter tag i hörlurarna, har testat att byta lurar samt usb ingång men det hjälper ej

  2. Ljuddrivrutinen kraschar och vägrar att gå igång, detta löses ibland med en felsökning på ljud men annars kräver omstart

Någon som har någon idé vad felet kan vara, har testat att återställa firmeware på ljudkortet men det hjälpte inte.

Jag har två alternativ här när jag kan ställa in ljudet Speakers och Headset spelar det någon större roll om jag väljer headset för speakers eller vice versa?

tog bort fel
Visa signatur

"Oh yeah? Well, the jerk store called, and they're running outta you."

Permalänk
Medlem

Testat det i någon annan dator / enhet?
Låter spontant att du borde skicka tillbaka den och verkar ju vara defekt!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber