EKWB: 420 Radiator / Reservoar med RGB / Dual D5-pump / Hard tube fittings / Terminals

Permalänk
Medlem

EKWB: 420 Radiator / Reservoar med RGB / Dual D5-pump / Hard tube fittings / Terminals

Så tänkte kolla om någon ev. har behov av lite vattenkylnings-delar från EKWB som blivit liggande av olika anledningar.

Har gett så mycket info jag kunde komma på men fråga om du undrar något om nedanstående!

Radiator: EK-CoolStream SE 420x28mm
Nypris: 899:-
Pris: 300kr eller ge mig ett bud.
3x140mm fläktplatser (per sida).
Skick: Begagnad, fullt fungerande. Har vissa skönhetsfel som syns på bild, några kanter har skavd färg som jag fyllt i med svart färg för att inte vara så iögonfallande, men skulle väl behöva sprayas egentligen. Notera även några stukade/intryckta fjäll i raderna, detta påverkar ju såklart varken kylförmåga eller funktion men kan se lite störande ut, går dock till stor mån rätta till för den kunnige/tålmodige. Självklart läcktestad och tät.

Reservoar: EK Res X3 150mm med RGB
Nypris: 599:-
Pris: 300kr eller ge mig ett bud.
Skick: Oöppnad, oanvänd, mint.

Pump: EK-XTOP Revo Dual D5 PWM Serial
Nypris: 2499:-
Pris: 1000kr eller ge mig ett bud.
Två D5-pumpar som körs seriellt för att bibehålla flödet i större loopar, och ger en fallback om en av pumparna skulle faila. Tog mig vatten över huvudet (pun intended) med denna, fick inte riktigt plats i mitt chassi, användes ett par dagar men bytte sedan mot en single som jag fick plats att gömma bakom psu-shrouden.
Skick: I princip oanvänd som sagt, men skönhetsfel pga montering i trångt utrymme, jag råkade repa acetal-plasten runt anslutningarna. Detta är såklart inget som påverkar funktion men kan upplevas som lite tråkigt. För den som vill fynda en(två) arbetshäst till pump och som kanske inte kommer ha in/ut-loppet fullt synligt är det ju ingen issue.

Fittings: Hard tube fittings G1/4" för 12/16mm-rör.
Nypris: 59kr/st.
Pris: 150kr/4st. 250kr/8st. 350kr/12st eller ge mig ett bud.
Har tolv svarta och fyra (bilden visar bra tre) nickel-fittings för hard-tube.
Skick: Använda men gott skick, ingen beläggning att tala om, rengjorda invändigt, o-ringar intakta. Viss missfärgning men bara invändigt. Utvändigt bra skick, den som ser "värst" ut är den svarta längst till vänster där lite svart skavts av.

Anslutningar/adaptrar.
Nypris: 50-100kr/st.
Pris: 40 kr/st eller ge mig ett bud på den uppsättning du vill ha.
Blandade adaptrar/anslutningar i svart/krom, alla med kvartstumsgänga.
Skick, bra, ev mindre skönhetsfel, har vänt eventuella repor mot kameran.

Beskrivning från vänster höger, bilden blev upp och ned:
3-vägs/T-anslutning
Extender, fast
Dubbel 45gr svart, rotary
Rotary 90gr
Dubbel 45gr krom, rotary (har två av denna till salu, bilden visar bara en)
3x svart fast 90 gr ho-ho
Fast 90gr krom, ho-ho
45 gr svart, en rotary, en fast ho-ho.

Terminaler: 3x GPU
Nypris: 300:-/st
Pris: 100 st.
En seriell, en parallell. För enkel anslutning av 3st GPU's i en och samma loop. Klar plexi.
Skick: Bra, minimalt slitage.

Hämtas på Kungsholmen i centrala Stockholm eller skickas med Schenker mot köparens kostnad.
Betalning sker oavsett via Swish.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1600kr för pump, res och radiator + hämtas!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Hard tube fittings G1/4" för 12/16mm-rör 12st+ 3x svart fast 90 gr ho-ho 500kr plus frakt?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Bjuder 300 SEK för radiator - hämtar (ser att du har fått bud på flera prylar där radden är inkluderad så fattar om du väljer det).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton:

1600kr för pump, res och radiator + hämtas!

@hamilton har en intresserad i DM som har första tjing men om jag inte får besked till kvällen är det taget. Meddelar senast imorgon bitti. När vill du hämta isf?

Skrivet av minh:

Hard tube fittings G1/4" för 12/16mm-rör 12st+ 3x svart fast 90 gr ho-ho 500kr plus frakt?

@minh som jag skrev ovan, en intresserad i DM som har första tjing men annars är det taget! Jag antar att du menar alla de svarta fittings när du skrev 12st?

Skrivet av bimbim:

Bjuder 300 SEK för radiator - hämtar (ser att du har fått bud på flera prylar där radden är inkluderad så fattar om du väljer det).

@bimbim stämmer, noterat och meddelar dig om det inte blir affär med de två intresserade hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

@hamilton har en intresserad i DM som har första tjing men om jag inte får besked till kvällen är det taget. Meddelar senast imorgon bitti. När vill du hämta isf?

Jobbar skift på Arlanda så tänkte om jag kunde komma förbi nån av följande dagar, sön kväll, tis-tors förmiddag eller kväll?

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

@hamilton har en intresserad i DM som har första tjing men om jag inte får besked till kvällen är det taget. Meddelar senast imorgon bitti. När vill du hämta isf?

@minh som jag skrev ovan, en intresserad i DM som har första tjing men annars är det taget! Jag antar att du menar alla de svarta fittings när du skrev 12st?

@bimbim stämmer, noterat och meddelar dig om det inte blir affär med de två intresserade hittills.

DM?
Menar kanske pm?
Ja men meddela mig om de ångra sig.

Mvh

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton:

Jobbar skift på Arlanda så tänkte om jag kunde komma förbi nån av följande dagar, sön kväll, tis-tors förmiddag eller kväll?

alright! jag och den förste intressenten lyckades inte komma överens så om ditt bud kvarstår är du välkommen!
Söndag bör funka om det är efter ~19. Annars jobbar jag hemifrån så tisdag förmiddag går utmärkt även det.

Jag PM'ar dig adress och detaljer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

DM?
Menar kanske pm?
Ja men meddela mig om de ångra sig.

Mvh

Ja PM, skrev på twitterska, sorry!
Det blev ingen deal så om ditt bud kvarstår kan vi göra affär!

Jag DM/PM'ar dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

alright! jag och den förste intressenten lyckades inte komma överens så om ditt bud kvarstår är du välkommen!
Söndag bör funka om det är efter ~19. Annars jobbar jag hemifrån så tisdag förmiddag går utmärkt även det.

Jag PM'ar dig adress och detaljer!

Yes, mitt bud gäller!
Vi hörs av på PM om sön kväll eller tis förmiddag om det är ok!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Så liten uppdatering,

Radiator, pump, reservoar är sålda.
Svarta hardtube-fittings är sålda.
3x svarta 90gr ho-ho anslutningarna är sålda.

Tack till Hamilton och minh för trevliga affärer.
Det finns lite smått och gott kvar, är det någon som är intresserad eller har frågor tveka inte att höra av er!

Permalänk
Medlem

Tack för visat intresse, annonsen är nu avslutad och det som fanns kvar ingår nu i en ny annons med lite andra nya grejer...
https://www.sweclockers.com/marknad/189110-vattenkylning-res-...