Permalänk
Medlem

Lägga till enhet

Plötsligt fick jag upp en dialogruta från "Hantera Aviseringar" som dyker upp längst ned till höger på min skärm.
Det står så här:
Lägg till en enhet
Knacka för att konfigurera din DESKTOP
och sen efterföljande nummer

När jag valde att ignorera eftersom jag inte lagt till någon enhet så fick jag en påminnelse. Vad är detta för något?

Tänkte om det är min telefon de vill integrera i nätverket vilket jag valt att inte göra. Hur ska jag förhålla mig till denna efterfrågan?

Vadå "knacka" låter ju bängt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Desktop antyder att det är en dator i nätverket, siffrorna efter är slumpade av datorn i fråga.
Kan vara så att din dator har en blåtandsenhet eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Desktop antyder att det är en dator i nätverket, siffrorna efter är slumpade av datorn i fråga.
Kan vara så att din dator har en blåtandsenhet eller liknande?

Ja det är väl min stationära som jag sitter på nu eller så kan det kanske vara min andra stationära Ubuntu som jag dragit ur nätverkskabeln från. Meddelandet kom på en av mina Laptops - den jag har kabelanslutit. Ok, då är det nog detta de vill. Får väl stoppa i kabeln där då å se om jag kan uppdatera automatiskt till 20.04 LTS (Focal Fossa). När jag sökte manuellt sist så tog det sån tid så jag la av och stängde av. Ubuntu är ju så kassa också å visa var man ligger med hämtningar å installationer - tyvärr.

EDIT: kom på mer att det kan vara TV:s också som jag har två av med blåtands tangentbord och nätanslutna med kabel

men vad tusan betyder "KNACKA"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nobbens:

Ja det är väl min stationära som jag sitter på nu eller så kan det kanske vara min andra stationära Ubuntu som jag dragit ur nätverkskabeln från. Meddelandet kom på en av mina Laptops - den jag har kabelanslutit. Ok, då är det nog detta de vill. Får väl stoppa i kabeln där då å se om jag kan uppdatera automatiskt till 20.04 LTS (Focal Fossa). När jag sökte manuellt sist så tog det sån tid så jag la av och stängde av. Ubuntu är ju så kassa också å visa var man ligger med hämtningar å installationer - tyvärr.

EDIT: kom på mer att det kan vara TV:s också som jag har två av med blåtands tangentbord och nätanslutna med kabel

men vad tusan betyder "KNACKA"

Antagligen är knacka en riktigt dåligt maskinöversättning. Du får nog byta till engelska och vänta tills meddelandet dyker upp igen:)

Permalänk
Medlem

@tcntad: vet i tusan nu är meddelandet väck och nä inget blåtand keyboard utan USB var det jag har

Tack för att du har brytt dig