Super Mario 3D All Stars, har du bokat eller ska köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Såg precis att det finns minst 3 på Tradera med 1000kr som startbud....

Funderar på att köpa ett ex från Power, som verkar ha i lager men de verkar ha lagt upp två versioner med olika EAN. Ni som har engelska utgåvan är det EAN 45496426392(211143) eller 45496426729(211144)?

Det är den första.

0 45496 42639 2 = UKV
0 45496 42672 9 = UK4

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Köpte paketet digitalt nu i helgen och spelat Mario 64 större delen av söndagen. Helt klart ett smidigt sätt att köra gamla klassiker på ny tv-hårdvara, men hade ändå önskat att just Mario 64 hottats upp lite mer (widescreen, 1080p och 60 fps hade varit guld).

Permalänk
Medlem

Har nu klarat första galaxen i Mario Galaxy och det fungerar helt utmärkt att köra med joy-consen vs wii-mote/nun-chuk rörelsekontrollerna fungerar över förväntan både skaka och peka. Får se hur sunshine håller när galaxy är färdigt två av mina favorit spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Har nu klarat första galaxen i Mario Galaxy och det fungerar helt utmärkt att köra med joy-consen vs wii-mote/nun-chuk rörelsekontrollerna fungerar över förväntan både skaka och peka. Får se hur sunshine håller när galaxy är färdigt två av mina favorit spel.

Gott!

Har du kört med joy-consen i löst separat läge (för att kunna vifta med de), eller i läge där de sitter fast på Switchens sidor?

Har själv nämligen varit mycket nöjd med Galaxy efter att ha spelat på en av våra Switch Lite i helgen (som har fasta inbyggda kontroller), men om upplevelsen är mycket bättre med separata joy-cons så skall jag absolut testa på en av våra stora Switchar i veckan.

Även andra som spelat får gärna komma med återkoppling om detta.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gott!

Har du kört med joy-consen i löst separat läge (för att kunna vifta med de), eller i läge där de sitter fast på Switchens sidor?

Har själv nämligen varit mycket nöjd med Galaxy efter att ha spelat på en av våra Switch Lite i helgen (som har fasta inbyggda kontroller), men om upplevelsen är mycket bättre med separata joy-cons så skall jag absolut testa på en av våra stora Switchar i veckan.

Även andra som spelat får gärna komma med återkoppling om detta.

Löst separat läge, jag gillar rörelsekontroller och tyckte att det fungerade bra även på switchen trycker man på någon knapp centrerar man även gyrot (pekaren) i det läget man håller kontrollen. Var smidigt att plocka starbits/peka samt snurra/skaka (men y är bekvämare än skakandet använder båda) sen är ju generellt wii-moten lite vassare för båda delarna (bättre utformning) men helt ok har inte testat touch kontrollerna så vet inte hur upplevelsen skiljer sig, vissa gillade ju inte rörelsekontrollerna på wii'n och kommer inte att gilla det på switchen heller.

Har du joy-cons tycker jag att du borde testa rätt bekvämt

Permalänk
Medlem

Blev den digital varianten, började med Mario 64.

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Är det någon som vet om det går att invertera kameran i Mario Sunshine när man använder vattensprutan? Kör alltid invert med handkontroll och har lite problem med att jag ständigt sprayar rakt ned i golvet snarare än uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är det någon som vet om det går att invertera kameran i Mario Sunshine när man använder vattensprutan? Kör alltid invert med handkontroll och har lite problem med att jag ständigt sprayar rakt ned i golvet snarare än uppåt.

Nej tyvärr, går inte.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Normalt älskar jag att spela på min Switch Lite men Sunshine på denna skärm fungerar inget vidare för mina ögon. Blir att prova vanlig Switch och docka i TVn.

Någon mer med samma bekymmer? Iofs börjar man närma sig 40-sträcket sakta men säkert. Brillor likt Simpsons Moleman inom några år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Normalt älskar jag att spela på min Switch Lite men Sunshine på denna skärm fungerar inget vidare för mina ögon. Blir att prova vanlig Switch och docka i TVn.

Någon mer med samma bekymmer? Iofs börjar man närma sig 40-sträcket sakta men säkert. Brillor likt Simpsons Moleman inom några år...

Har inte hunnit att börja spela Sunshine än (kör Galaxy just nu), men tror du det fungerar lite bättre på stora Switch i handhållet läge?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Har inte hunnit att börja spela Sunshine än (kör Galaxy just nu), men tror du det fungerar lite bättre på stora Switch i handhållet läge?

Kanske, inte hunnit testa alls ikväll, så får bli imorrn kväll. Värme-effekten misstänker jag att ställer till det. Ingen gigantisk skillnad på skärmstorlekarna men varje gång jag använder min Switch efter att ha använt min Lite så blir det lite "whoa, var den så här stor" och sedan har man vant om sig ganska fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kanske, inte hunnit testa alls ikväll, så får bli imorrn kväll. Värme-effekten misstänker jag att ställer till det. Ingen gigantisk skillnad på skärmstorlekarna men varje gång jag använder min Switch efter att ha använt min Lite så blir det lite "whoa, var den så här stor" och sedan har man vant om sig ganska fort.

Känner igen det där.

Skall prova stora Switch handhållet med Galaxy nu i veckan (kört enbart på Lite så långt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, men inte med dessa Mariospelen.

Har spelat Galaxy en hel del i helgen, och har fungerat utmärkt (tycker jag) att samla stjärnbitarna med vanliga inbyggda kontroller på den Switch Lite jag kört med.

Ser inte direkt vad som skulle bli bättre där?

När jag krossat glas som innehållit stjärnbitar och andra saker, så har jag enkelt använt Y-knappen.

Vissa menyval (tex. när man väljer planeter och annat) så använder jag touchfunktionen på skärmen. Enkelt och naturligt.

Men är absolut öppen för bättre sätt. Säger inte att det inte finns bättre sätt, eller något som andra föredrar. Bara nyfiken på varför det skulle fungera bättre med Wii-mote (inte riktigt insett det trots flera timmars spelande).

Sent svar. Men nu har jag faktiskt spelat Galaxy på switch (vanlig dockad), med prokontroller. Funkat rätt bra, tack vare att man kan centrera siktet med R eller om det är ZR. Fortfarande inte lika smidigt/naturligt som med Wiimote+nun-chuck som i originalet. Men funkar väldigt bra. Touch har jag aldrig gillat, även fast jag äger ett Wii U också. Men då saknar jag knappsatsen på telefonen också

Orsaken till min skeptisism var pga mina erfarenheter med "pekande/styrande" i Odessey. Där funkar det bedrövligt att använda prokontroller när man behöver sikta med tanks.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

@kotan: Fint, och tack för uppdatering!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/