Windows 10 problem (bluetooth)

Permalänk

Windows 10 problem (bluetooth)

Hej! Nu är det så att bluetooth av någon anledning har slutat fungera, Windows säger att min dator inte stödjer bluetooth även om jag vet att den gör det. Bluetooth av och på knappen har försvunnit, bluetooth finns inte i enhetshanteraren. Det ända som har med bluetooth att göra i enhetshanteraren är "bluetooth devices". Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet att jag har haft detta problem innan men kommer inte ihåg vad jag gjorde då, jag har testat att ladda ner ny Windows uppdatering men det funkade inte heller, det var då "bluetooth" försvann ifrån enhetshanteraren.

Så har ni kanske något tips på hur man kan fixa detta utan att återställa datorn?

Mvh: Lucas

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk

kolla i enhetshanteraren (Device Manager)

hittar du blåtandsmodulen där? borde ligga under Nätverksadaptrar eller vad det nu kan heta på svenska (network adapters) och borde heta typ Bluetooth device nånting

om inte testa högerklicka var som helst i tomt utrymme och uppdatera hårdvaruförändringar och se om den dyker upp.

om den finns där testa att uppdatera drivrutinen för den kan ha blivit något galet under uppdateringen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...