Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

LG Wing är mobiltelefon med roterande lösning för större skärmyta

LG Wing är mobiltelefon med roterande lösning för större skärmyta

Med inslag av fidget spinner avtäcker LG tvåskärmstelefonen Wing, där användning av dubbla applikationer står i centrum.

Läs hela artikeln här

Riktigt grymt koncept imho.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en.

ZZZZZZZZzzzzzzzzzz

Förstår att mobiler blivit lite "vardagsmat". De har fått ett utseende, man kan inte göra så mycket mer med dem osv. Då är det naturligt att vilja vara den som hittar något "nytt"... Men många av de saker vi ser är inte en evolution. De känns mer som att kasta en massa på väggen och se vad som fastnar.

Löser denna mobil verkligen problem som är så stora att man vill ha en roterbar skärm på ett sätt som ser rätt *meh* ut? Eller är det bara så att tillverkaren "önskar" att den löser ett "problem" som "kanske finns" och hoppas folk flockas kring deras nya grej?

Frågan är vilken rörlig del som går sönder först ?

Blir fint sen när det råkar hamna sandkorn och annat junk mellan skärmarna.

Är dessutom generellt skeptisk till sådana här speciallösningar som kräver särskilt stöd i mjukvara. Som att inte apputvecklare har tillräckligt många varianter och specialfall att ta hänsyn till redan …

Det är väl mest "titta vad vi kan" för marknadsföring. Fanns det inte någon telefon med skärm på baksidan också eller har jag drömt det?

Skrivet av Alling:

Är dessutom generellt skeptisk till sådana här speciallösningar som kräver särskilt stöd i mjukvara. Som att inte apputvecklare har tillräckligt många varianter och specialfall att ta hänsyn till redan …

Fördelen med denna är väl att det är bara att appen måste ha stöd för landscape dock?

Ser ju faktiskt rätt trevligt ut. Kul att det börjar komma lite annorlunda design nu, smartphones har varit väldigt likriktade sedan första iPhone lanserades...

Lite äldre telefoner med typ Symbian osv hade en del intressanta designidéer, men såklart inte allt som fastnade där heller.
Sony Ericsson S700 var en favorit för mig, tex.

But I digress, det här tror jag på. Lite mer intressanta telefoner med udda funktioner. No guts, no glory.
Sen kommer ju inte allt funka i längden eller ens "bli en grej", men man måste våga prova. Och Android är tillräckligt anpassningsbart för att reda ut detta, tror jag.

Känns spontant som en repris av floppen LG G5.

Varför inte döpa den till T-Wing?

Börjar tycka synd om programmerare av appar samt OS till dessa telefoner, med alla möjliga speciallösningar som man börjar hitta på med skärmarna...

Jag ser dock en stor fördel med en sån här variant: det kanske får folk att börja spela in film i horisontellt läge!

Lär inte alls gå sönder på kort tid.

Cool och ful på samma gång!

LGs mobiler är tillräckligt unika i och med att de fortfarande släpper flaggskepp med 3.5 uttag, saknar dem på den svenska marknaden.

But why?

Skrivet av ajp_anton:

Jag ser dock en stor fördel med en sån här variant: det kanske får folk att börja spela in film i horisontellt läge!

Drömma går ju.

Skrivet av SleepstreameR:

Känns spontant som en repris av floppen LG G5.

Vad vare för fel på LG G5?

I årtionden var det viktigt att göra telefonerna tunnare och lättare, men nu har det gått åt andra hållet ett tag. 260g med en extremt topp-tung konstruktion kommer nog att kännas av.

Kolla igenom denna video.

Jag är mest överraskad att de har en kille med Agressive inlines på bilden pressbilden!
Det var inte direkt igår man såg det senast!

Men känns som den här kan råka ut för lite samma problem som min Xperia Play hade förr i tiden, dog för jag var ute och joggade och blev svettig, det var tillräckligt med fukt för att döda den.

Det är inget fel de experimenterar. Men försäljningsmässigt lär det gå riktigt dåligt, men jag tror inte heller de räknar med några större försäljningsvolymer utan det handlar mer om att stärka varumärket som ett innovativt företag.

Ett av de dummaste koncepten jag sett. Frågan är vem som godkänt den

Bra. Då kan folk äntligen lära sig att filma med telefonen på rätt håll.

T-pose to assert dominance

Om jag bortser från att det ser löjligt ut så finns det ju någon merit med mer skärmyta, men ser inte alls att app utvecklare uppdaterar för att utnyttja detta

Skrivet av Alling:

Precis, det är de två stora nackdelarna, men annars gillar jag faktiskt konceptet starkt. Kul idé.

Skrivet av Fatmajk:

Vad vare för fel på LG G5?

Gimmick-enhet med för låg byggkvalitet. Då det är en LG så är det bara en tidsfråga innan mekanismen för skärmen slutar fungera

Skrivet av CubaCola:

Ett av de dummaste koncepten jag sett. Frågan är vem som godkänt den

Om priset är rätt så ser jag inte vad problemet är, alls.

Dessutom, om tar reda på vad telefonen kan göra så är det ingen oanvändbar lösning.

Tar denna lätt över den "hyllade" Samsung Fold.

Skrivet av SollieFoto:

Jag är mest överraskad att de har en kille med Agressive inlines på bilden pressbilden!
Det var inte direkt igår man såg det senast!

Men känns som den här kan råka ut för lite samma problem som min Xperia Play hade förr i tiden, dog för jag var ute och joggade och blev svettig, det var tillräckligt med fukt för att döda den.

Men den här har ju en hög IP-klassning då du kanske skulle läsa mer än rubriken innan du antar saker?

Skrivet av SleepstreameR:

Gimmick-enhet med för låg byggkvalitet. Då det är en LG så är det bara en tidsfråga innan mekanismen för skärmen slutar fungera

Hade du en G5? Om svaret är nej, sätt dig ner och hold du din keft.

Jag hade G5, den överlevde i fyra år dog av ett fall på asfalterad väg till slut men det gör ju iPhone, Samsung etc också för det mesta.
Ingen IP-klassning och aningen klent batteri, men väldigt snabb, väldigt lite bloatware och mycket bra skärm för sin tid.

Mycket coolare än vikbar skärm! Påminner om Sony-mobilen man hade för 10 år sen, fysiska knappar i botten & sen utfällbar touchscreen. Tiden innan smartphones hade slagit igenom

Löser ju problemet med folk som filmar vertikalt,
ser ju ut som det kan vara bekvämare att hålla i när man kollar film.
Annars är det upp till mekanismen
men varför 2 touch screens?

Skrivet av nick-li:

Löser ju problemet med folk som filmar vertikalt,
ser ju ut som det kan vara bekvämare att hålla i när man kollar film.
Annars är det upp till mekanismen
men varför 2 touch screens?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1060&v=x4eHK6KWob... Kolla filmen som är länkad men som jag länkar igen.