Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Google avtäcker hårdvarunyheter den 30 september

Google avtäcker hårdvarunyheter den 30 september

Under kvällen vankas bland annat Pixel 5-telefoner, en ny Chromecast med Android TV och även uppdateringar för smarta högtalare.

Läs hela artikeln här

Har förhandsbokat en vanlig 4a från Tyskland, kanske blir att avboka ifall man blir sugen på en Pixel 5.
Men om den ska vara större än 4a så blir det inte ett köp. Vill ha 4a för att den är lite mindre och för standard OS. Alla tillverkare idag gör för stora telefoner enligt mina preferenser.

Skrivet av Stefan_ah:

Har förhandsbokat en vanlig 4a från Tyskland, kanske blir att avboka ifall man blir sugen på en Pixel 5.
Men om den ska vara större än 4a så blir det inte ett köp. Vill ha 4a för att den är lite mindre och för standard OS. Alla tillverkare idag gör för stora telefoner enligt mina preferenser.

Håller med, blir 5an större än 4a så är det en no-go. Däremot så stör det mig att 4a inte har trådlös laddning. Annars hade jag nog haft den redan..

Ännu ett år där google bedömer att vi enbart är värdiga chromecasts. Nya chromecasten ser intressant ut, hade helt missat det.

Om jag inte redan hade en Nvidia Shield, så hade kanske nya CCn sett intressant ut, men älskar min Shield. Kommer inte släppa den förrän den tokdör eller nån must-have funktion dyker upp som den inte stöder.

Kul med ny chromecast! Har en gen 2 som jag int ekänt behov av att uppdatera, men den känns som den börjar krångla lite för mycket med tappad wifi o behov av omstart då o då. Har ju gått sina timmar nu så hoppas få kunna byta ut den!

Kanske dags att bli av med lite saker under tvn nu om den nya Chromecasten uppfyller mina behov, blir väl att köpa hem en och testa när de kommer.

Så en Pixel utan flaggskeppskomponenter som inte säljs i Sverige? Gud vad jag längtar...

Chromecast med Android TV dock, en sådan kan jag ta.

Chromecast med Android TV är verkligen intressant!

@Stefan_ah: Får man fråga vilken sida du förhandsbokat från? Själv suttit och funderat på att köpa en Pixel men dragit mig eftersom det blir lite extra jobbigt om något går sönder, men köp-viljan börjar väga över bekvämligheten nu

@FreddyK: Jag har följt en tråd på Swedroid om hur man ska gå tillväga. Det är från Googles egna sida fast den för Tyskland.

https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-4a-...

Väntat i några månader nu för att jämföra Chromecast 2020 mot Nvidia Shield.

Nice. En till Pixel vi inte kan köpa i Sverige

Tänk om de skulle släppa en CC audio igen eller åtminstone baka in anslutningarna från den i video CCarna.