Google avtäcker hårdvarunyheter den 30 september

Permalänk
Melding Plague

Google avtäcker hårdvarunyheter den 30 september

Under kvällen vankas bland annat Pixel 5-telefoner, en ny Chromecast med Android TV och även uppdateringar för smarta högtalare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat en vanlig 4a från Tyskland, kanske blir att avboka ifall man blir sugen på en Pixel 5.
Men om den ska vara större än 4a så blir det inte ett köp. Vill ha 4a för att den är lite mindre och för standard OS. Alla tillverkare idag gör för stora telefoner enligt mina preferenser.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Har förhandsbokat en vanlig 4a från Tyskland, kanske blir att avboka ifall man blir sugen på en Pixel 5.
Men om den ska vara större än 4a så blir det inte ett köp. Vill ha 4a för att den är lite mindre och för standard OS. Alla tillverkare idag gör för stora telefoner enligt mina preferenser.

Håller med, blir 5an större än 4a så är det en no-go. Däremot så stör det mig att 4a inte har trådlös laddning. Annars hade jag nog haft den redan..

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Ännu ett år där google bedömer att vi enbart är värdiga chromecasts. Nya chromecasten ser intressant ut, hade helt missat det.

Permalänk
Lego Master

Om jag inte redan hade en Nvidia Shield, så hade kanske nya CCn sett intressant ut, men älskar min Shield. Kommer inte släppa den förrän den tokdör eller nån must-have funktion dyker upp som den inte stöder.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kul med ny chromecast! Har en gen 2 som jag int ekänt behov av att uppdatera, men den känns som den börjar krångla lite för mycket med tappad wifi o behov av omstart då o då. Har ju gått sina timmar nu så hoppas få kunna byta ut den!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kanske dags att bli av med lite saker under tvn nu om den nya Chromecasten uppfyller mina behov, blir väl att köpa hem en och testa när de kommer.

Permalänk
Medlem

Så en Pixel utan flaggskeppskomponenter som inte säljs i Sverige? Gud vad jag längtar...

Chromecast med Android TV dock, en sådan kan jag ta.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Chromecast med Android TV är verkligen intressant!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren: Får man fråga vilken sida du förhandsbokat från? Själv suttit och funderat på att köpa en Pixel men dragit mig eftersom det blir lite extra jobbigt om något går sönder, men köp-viljan börjar väga över bekvämligheten nu

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@FreddyK: Jag har följt en tråd på Swedroid om hur man ska gå tillväga. Det är från Googles egna sida fast den för Tyskland.

https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-4a-...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Väntat i några månader nu för att jämföra Chromecast 2020 mot Nvidia Shield.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nice. En till Pixel vi inte kan köpa i Sverige

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk om de skulle släppa en CC audio igen eller åtminstone baka in anslutningarna från den i video CCarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.