Köper temporärt grafikkort för 500-1000kr tills RTX 3070 kommer ut!!!

Permalänk

Köper temporärt grafikkort för 500-1000kr tills RTX 3070 kommer ut!!!

Tjena! Behöver snabbt ett temporärt grafikkort under tiden tills RTX 3070 kommer ut i Oktober.

Har en mini ITX build så tänk på att kortet inte får vara tjockare än 55mm och gärna inte längre 320mm och ej högre en 160mm.

Jag vill inte ha några lowball offers, sitter på en 3900x och 64GB DDR4 så vill ändå ha något kort som inte bottleneckar allt för mycket.

Hade hoppats på o få något runt GTX 1060 eller annat med högre standard.

AMD eller NVIDIA går lika bra!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Köp ett billigt demoex på komplett och byt ut det mot ett 3070 när de lanseras. Köp 3070 på komplett med så känns det inte så sniket.

Permalänk
Medlem

@maximm: huh?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag tror att han rekommenderar att köpa ett grafikkort på Komplett och sedan utnyttja deras 90 dagars ångerrätt för att lämna tillbaka det när RTX 3070 släpps. Går visserligen att göra så, men inte det ärligaste.

Permalänk
Medlem

GTX 970 intressant? Evga GTX 970 SC

Permalänk
Skrivet av TMG:

Jag tror att han rekommenderar att köpa ett grafikkort på Komplett och sedan utnyttja deras 90 dagars ångerrätt för att lämna tillbaka det när RTX 3070 släpps. Går visserligen att göra så, men inte det ärligaste.

Fått samma tips flertals gånger. Och absolut går de o göra så. Men kvaddar man något eller tar bort plasten eller råkar förstöra kartongen eller lådan så är de kört. Så sitter man med ett grafikkort man inte vill ha.

Permalänk

Higher than your stated budget, but still...

I have a Gigabyte GTX 1660 Super 6GB OC Edition from Webhallen and a KFA2 GTX 1660 Ti 6GB 1-click OC from NetOnNet. Both have receipt and original packaging/parts. They are around 9 months old in excellent condition and have each been installed once in a well ventilated air filtered case.

On the Techpowerup index, these are about 132% and 135% of the speed of the GTX 1060 6GB, or similar to the GTX 1070 8GB. They also have the latest NVENC and consume much less power, thanks to Turing TU116 on 12nm instead of Pascal GP104 on 16nm. They are compact 2 fan cards.

If you might be interested in either of them, PM me with an offer. They are available in Göteborg and at your own risk can be sent by post.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har ett ”MSI GTX 970 Gaming 4G” som används mycket sparsamt och haft 0 problem med kortet.
Är fritt från damm och annan smuts. Skulle det vara intressant?

Permalänk
Medlem

Tjena! Har ett MSI R9 390. Föreställer mig tusingen jämt

Permalänk

@SourceCreations: Eftersom jag inte har fått något svar, antar jag att du inte är intresserad?

Permalänk
Skrivet av Super Älg:

@SourceCreations: Eftersom jag inte har fått något svar, antar jag att du inte är intresserad?

Hur mycket för 1660Ti?