Värt att uppgradera från 144hz till 240hz skärm?

Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera från 144hz till 240hz skärm?

någon som uppgraderat från 144 till 240hz och känt markant skillnad?

Permalänk
CS-mästare

@Malde: Är det värt pengarna att skaffa 240hz? Det är helt individuellt skulle jag påstå, det är utan tvekan skillnad. Dock är den inte lika stor som mellan 60hz och 144hz. Jag tvekade själv när jag läste några recensioner där det påstods att de upplevde en så liten skillnad mellan 240hz jämfört med 144hz. Men jag läste även recensioner där 240hz skärmar blev hyllade. Så jag beställde en Zowie XL2546 med tanken på att eventuellt behöva använda mig av ångerrätten. Jag minns när jag kopplade in den första gången och bara drog musen över skrivbordet, som det flöt. Jag upplevde direkt skillnad och bestämde mig samma dag för att behålla den.

Är CS det spel du överlägset spelar mest? Skaffa 240hz.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Jag har själv gått igenom denna process och jag tycker att skillnaden är ganska märkbar. Inte så att jag inte hade klarat att gå tillbaka till 144 Hz skärmen, men jag tycker absolut det är värt att lägga de extra slantarna för en 240 Hz skärm. Jag köpte min förra sommaren och fick då betala ca 1500kr mer för en 240 Hz skärm. Om budgeten inte tillåter så hade jag funderat på en begagnad 240 Hz skärm hellre än en ny 144 Hz skärm, beroende på var du bor.

https://esportlandet.se/gamingtillbehor/60hz-144hz-240hz eller lite mer ingående: https://www.youtube.com/watch?v=EgyNDLzmfGU

Permalänk
Medlem

Tack @ariasias och @Rajmo för svar! fick tummen ur o köpte mig en 240hz skärm nu i helgen och kan bara säga att jag är supernöjd. definitivt märkbar skillnad!

Permalänk
Medlem

Klart värt det om du spelar mycket äldre spel där det är lätt att komma upp på väldigt höga FPS-tal, är du osäker så kolla hur hög FPS du faktiskt kommer upp i när du spelar dina spel, vet att Nvidia har ett sådant verktyg inbyggt.

Lirar du mest nya spel med höga grafikinställningar så är väl användningsområdet inte lika stort.