Ingen windows update i Windows7 längre?

Permalänk
Medlem

Ingen windows update i Windows7 längre?

Jag vet att Microsoft inte har någon Windows 7 Support längre. Men innebär det att Windows Update inte fungerar alls?
Jag gjorde nämligen en ny installation av Win7 idag, och räknade med att jag skulle kunna köra alla uppdateringar i Windows update, alltså alla uppdateringar som fanns fram tills att supporten upphörde..
Det fungerar nämligen inte alls för mig, får ett felmeddelande i Windows update "okänt fel" och jag får inte hem en enda uppdatering..

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel, så behöver du gå in i inställningar i "Internet Explorer" under fliken avancerat? leta upp "Använd TLS" och aktivera. Osäker på vilken version som krävs, om det är 1.0, 1.1 eller 1.2, men det är bara blocka i alla tre, sedan bör Windows Update.

Permalänk
Medlem

@Pe_Er_79:
Istället för att hålla på med att uppdatera ladda ner en fullt uppdaterad ISO-fil istället via detta Windows-ISO-Download Tool istället och gör om installationen.

(Och innan någon säger något om pirat så tillhanda håller de inga filer utan man får en länk till Microsoft's Technet servrar och laddar ner ISO'n därifrån.)

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Belzader:

@Pe_Er_79:
Istället för att hålla på med att uppdatera ladda ner en fullt uppdaterad ISO-fil istället via detta Windows-ISO-Download Tool istället och gör om installationen.

(Och innan någon säger något om pirat så tillhanda håller de inga filer utan man får en länk till Microsoft's Technet servrar och laddar ner ISO'n därifrån.)

Som egentligen bara TechNet-användare ska ha tillgång till, rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Som egentligen bara TechNet-användare ska ha tillgång till, rätt?

De är egentligen tillgängliga för alla, bara det att Microsoft inte har officiellt tillgänglig nerladdning av ISO-filerna längre.

Från sidan jag länkade.
"In the past, Microsoft provided disk images for many of their products through their subcontractor "Digital River". These downloads were pulled in early 2014. Afterwards, Microsoft made a limited selection of downloads available on their TechBench site. Our tool is based on TechBench, and makes a range of hidden products available for download. "

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Finns uppdateringar men inte många.
Finns till och med konstigt nog uppdateringar till XP 😂
Uppgradera till 10an istället om du måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Om jag inte minns helt fel, så behöver du gå in i inställningar i "Internet Explorer" under fliken avancerat? leta upp "Använd TLS" och aktivera. Osäker på vilken version som krävs, om det är 1.0, 1.1 eller 1.2, men det är bara blocka i alla tre, sedan bör Windows Update.

Provade, men det gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Finns uppdateringar men inte många.

Inte många!?
Jag förmodar att du inte har kört en nyinstallation av Win 7 på väldigt länge...
(Jag kan tala om att det finns närmare 100 uppdateringar till Win 7 )

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Microsoft har släppt Service Pack 2 (typ) till Windows 7. Funkar bara om man har SP1 installerat.

Välj "Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB3125574)" här:
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/search.aspx?q=kb3...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Inte många!?
Jag förmodar att du inte har kört en nyinstallation av Win 7 på väldigt länge...
(Jag kan tala om att det finns närmare 100 uppdateringar till Win 7 )

Vet inte vilken den senaste är men har flera brukar med 7an uppdaterade, var ju i slutet på 2019 som man hade över 200 att tanka hem....
Tankar bara ner de och kör på, inte som med 10an där man fått installera om en jäkla massa för att en uppdatering har förstört