Söker Dual/multi monitor program där man kan skapa profiler och byta med en hotkey

Permalänk
Medlem

Söker Dual/multi monitor program där man kan skapa profiler och byta med en hotkey

Setup:
Windows 10 2004, Nvidia GTX1060
Huvudskärm(DVI) > GFX
TV(HDMI) >AVR(HDMI)>GFX

Dessa körs i extended, problemet är när jag stänger av tvn och avr samt börjar spela så tappar min skärm signalen ofta (typ var 10 sekund), som om den letar efter tvn av någon anledning. Tar jag disable på tvn så slutar skärmen tappa signal och allt är perfekt.
Använder displayfusion som egentligen löser problemet men det känns lite bloat för det jag behöver.

Finns det något automatiskt alternativ istället för att manuellt stänga av tvn i windows?
Söker ett litet program/script som kan skifta mellan profiler av primär skärm, standard ljudenhet och stänga av tvn, några ideer?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

DisplayFusion är som du redan märkt rätt bra för detta, annars finns Actual Window Manager. Den produkten finns även uppdelad i ett par mindre produkter med delar av funktionaliteten som kanse kan vara värt kolla på.

https://www.actualtools.com/

Minns att det finns något enklare open source som är lite mer åt det håll du söker men kan bane mig inte komma på vad det heter nu, får se om minnet återvänder

Edit:

Minnet återvände https://sourceforge.net/projects/monitorswitcher/

Funkar med Windows 10 även om utvecklingen numera verkar avstannat.

Permalänk
Medlem

Jag använder det redan och det duger väl. Har dock haft problem med äldre versioner och det känns lite bloat med allt extra.
Söker något mer minimalt som inte körs i bakgrunden och kan påverka hur som helst.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Jag använder det redan och det duger väl. Har dock haft problem med äldre versioner och det känns lite bloat med allt extra.
Söker något mer minimalt som inte körs i bakgrunden och kan påverka hur som helst.

Hade hoppats att ingen hann se mitt förra meddelande innan jag helt skrev om det, så läs igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hade hoppats att ingen hann se mitt förra meddelande innan jag helt skrev om det, så läs igen

Provade Monitor switcher, hade man bara kunnat lägga till standard ljudenheter så hade det varit guld. Provade också Monitor switcher och Sound Switch tillsammans men det gick inte att ha samma hotkey i båda program tråkigt nog

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

https://www.nirsoft.net/utils/multi_monitor_tool.html

Kör jag med när jag vill starta o stänga av min väggmonterade skärm. Programmet stödjer CLI-inputs så du kan skapa en custom-genväg som startar en skärm och sen en som stänger av.

Brukar Windows krångla med positioneringen av skärmarna så stödjer programmet också att du skapar en färdig layout med positionering sparad, och så sparar du en configfil som du istället laddar mha /LoadConfig

Det var en evighet sen jag satte upp mitt så minns inte allt, men följde guiderna skaparen skrivit på sin sida och det var inte så krångligt

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Provade Monitor switcher, hade man bara kunnat lägga till standard ljudenheter så hade det varit guld. Provade också Monitor switcher och Sound Switch tillsammans men det gick inte att ha samma hotkey i båda program tråkigt nog

Det är den kombon jag själv kör idag så hittar du något bättre så uppdatera gärna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det är den kombon jag själv kör idag så hittar du något bättre så uppdatera gärna tråden.

Fick tips om EZVIDIA som påminner om monitor profiles, stort + att där är en android app också så man kan ändra skärm konfiguration från soffan eller på toan om man vill.
Drar 0.7mb mindre ram också xD

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.