Permalänk
Medlem

Sidor sega

Tjenare, försöker rädda en laptop åt en bekant, dock får jag inte installera om windows.
Problemet är att generellt fungerar alla hemsidor bra, men sen några dagar tillbaka så fungerar inte arbetsförmedlningen.

Sidan bara tuggar och tuggar.
Trycker F5, då kommer man in, sen när man ska logga in via bankid, tuggar och tuggar, sen efter någont försök kommer man in.
Men det går inte få fram "mina sidor" utan bara maler.

MEN,går man in via mobil/platta så fungerar det felfritt.

Och det verkar som alla sidor blivit sjukt sega, samt AF lagt av helt.
Har testat följande:

- Stängt av antivirus-program (Avast)
- Stängt av brandväggen (Windows egna)
- Rensat IP/Flush DNS
- Testat med Chrome,Firefox,Edge (samma fel på samtliga , installerat om samtliga webbläsare också)
- Testat datorn via min ISP & Hennes ISP (samma fel oavsett vems lina vi går via)

Det jag ska göra ett försök idag är att byta AV program,se ifall den av någon anledning låser AF/Bank ID användning.
Behöver lite fler ider på vad det är som gör att just AF lägger ner.
Och som sagt, sidan & inlogg fungerar på samtliga burkar , plattor & mobiler men inte just EN laptop.

Tusen tack ifall någon har lite fler ider.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Toivo83:

dock får jag inte installera om windows.

Hur mycket tid ska du lägga på det här problemet innan hon ger efter? Varför får du inte installera om Windows?

En grej du kan kolla är att inget skräp ligger i hostsfilen (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts) och dirigerar om trafik.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hur mycket tid ska du lägga på det här problemet innan hon ger efter? Varför får du inte installera om Windows?

En grej du kan kolla är att inget skräp ligger i hostsfilen (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts) och dirigerar om trafik.

bra fråga.
ska testa det. sen säger jag att då får skiten va om jag inte får blåsa rent, för det brukar liksom lösa det mesta problemen.
har erbjudit mig att ta backup på rubbet om hon är rädd att något försvinner, så vi får se.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |