Kan man köpa RTX 3000 serien, Founders edition i sverige?

Permalänk

Kan man köpa RTX 3000 serien, Founders edition i sverige?

Som rubriken lyder. kan man köpa founders edition i sverige när rtx 3080 kommer ut ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

iNet, komplett, webhallen, proshop, sharkgaming och el-giganten.

Ingen har den i sortiment alls just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappiz:

iNet, komplett, webhallen, proshop, sharkgaming och el-giganten.

Ingen har den i sortiment alls just nu.

FE säljs endast på NVIDIAs egen hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

FE säljs endast på NVIDIAs egen hemsida.

Mjo, men om man går till nvidia.com och trycker på "Köp nu" alternativt "Visa alla köpalternativ" så scrollas man bara längst ned på sidan där dom visar "Köpställen i Sverige" med länkar till inet, komplett osv. Ingen av dessa leverantörer har FE.

Så jag förstår faktiskt inte riktigt heller om FE ens finns att tillgå i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSB:

Mjo, men om man går till nvidia.com och trycker på "Köp nu" alternativt "Visa alla köpalternativ" så scrollas man bara längst ned på sidan där dom visar "Köpställen i Sverige" med länkar till inet, komplett osv. Ingen av dessa leverantörer har FE.

Så jag förstår faktiskt inte riktigt heller om FE ens finns att tillgå i Sverige.

Det är för tredjepartskort ("från 7825 kr"), om du kollar under "Visa alla köpalternativ"-knappen så står det att FE inte finns i lager. Som förväntat tog korten snabbt slut när de väl fick upp dem på sidan, och NVIDIA verkar inte ta emot förbokningar. Vill du ha ett FE så får du alltså vänta tills NVIDIA får in fler i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSB:

Mjo, men om man går till nvidia.com och trycker på "Köp nu" alternativt "Visa alla köpalternativ" så scrollas man bara längst ned på sidan där dom visar "Köpställen i Sverige" med länkar till inet, komplett osv. Ingen av dessa leverantörer har FE.

Så jag förstår faktiskt inte riktigt heller om FE ens finns att tillgå i Sverige.

Jodå, på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/ så är det där det i nuläget står "Finns ej i lager" under 3080 som det skulle finnas en köpknapp för FE. De andra länkarna gäller svenska återförsäljare (som enbart har tredjepartskorten).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är för tredjepartskort ("från 7825 kr"), om du kollar under "Visa alla köpalternativ"-knappen så står det att FE inte finns i lager. Som förväntat tog korten snabbt slut när de väl fick upp dem på sidan, och NVIDIA verkar inte ta emot förbokningar. Vill du ha ett FE så får du alltså vänta tills NVIDIA får in fler i lager.

Skrivet av evil penguin:

Jodå, på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/ så är det där det i nuläget står "Finns ej i lager" under 3080 som det skulle finnas en köpknapp för FE. De andra länkarna gäller svenska återförsäljare (som enbart har tredjepartskorten).

Intressant...jag märker att sidan laddar olika beroende på om jag kör Edge eller Firefox. Under gröna knappen "Visa alla köpalternativ" så visar Edge bara texten "Founders edition". I Firefox efterföljs den texten av priset på en ny rad, och därunder även texten "Ej i lager".

För att få rätt info via Edge var jag tvungen att gå via knappen "Köp" uppe till höger (som förövrigt har norsk stavning för mig )

Tack för svaren!

Permalänk
Skrivet av SSB:

Mjo, men om man går till nvidia.com och trycker på "Köp nu" alternativt "Visa alla köpalternativ" så scrollas man bara längst ned på sidan där dom visar "Köpställen i Sverige" med länkar till inet, komplett osv. Ingen av dessa leverantörer har FE.

Så jag förstår faktiskt inte riktigt heller om FE ens finns att tillgå i Sverige.

FE säljs bara på Nvidias hemsida, och ALLA har slut i lager därför kan du inte trycka på knappen.

När det kommer in fler i lager så kommer det gå att beställa på deras hemsida.

Permalänk

Det kommer alltså bli en lika dan "Grön knapp" under den första när dom har den i lager.

Permalänk

Fanns RTX 3080 och 3090 FE i Sverige? Fick någon tag på en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCNörden:

Fanns RTX 3080 och 3090 FE i Sverige? Fick någon tag på en?

På nvidia.com? Ja.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCNörden:

Fanns RTX 3080 och 3090 FE i Sverige? Fick någon tag på en?

Ja.

Permalänk
Medlem

Jepp det gick. Frågan är väl vad som händer framöver då det inte verkar helt klart.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

På nvidia.com? Ja.

Va fan??? Varför fanns inte 3070 Fe här i Sverige? I alla fall jag fick tag på en MSI Ventus 2 fläktar OC. Men jag skulle föredra FE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCNörden:

Va fan??? Varför fanns inte 3070 Fe här i Sverige? I alla fall jag fick tag på en MSI Ventus 2 fläktar OC. Men jag skulle föredra FE.

Det var väl inte riktigt väl kommunicerat men planerade inte att sälja 3070FE till Sverige öht pga avsaknad av partner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCNörden:

Va fan??? Varför fanns inte 3070 Fe här i Sverige? I alla fall jag fick tag på en MSI Ventus 2 fläktar OC. Men jag skulle föredra FE.

Måste bara fråga om kortet är varmt och om det låter mycket? Har kollat på exakt samma fast 3060ti som släpps imorgon men orkar inte med ett jet plan i datan. Tråkigt att de saknar rgb också men vafan man kan inte ha allt här i livet.

Permalänk
Skrivet av Granen03:

Måste bara fråga om kortet är varmt och om det låter mycket? Har kollat på exakt samma fast 3060ti som släpps imorgon men orkar inte med ett jet plan i datan. Tråkigt att de saknar rgb också men vafan man kan inte ha allt här i livet.

Tja. Det här är lite svårt att svara på från mig eftersom. Jag hade en 1060 dual asus och den var helt knäpptyst så jag mörker att 3070 låter lite mer. Inte mycket fast man kan höra skillnaden. Mina kompisar som kommit hem till mig hittills har sagt att 3070 är väldigt tyst jämfört med deras datorer. Men jag skulle säga att en 3060ti inte skulle behöva lika snabb fläkt vilket resulterar i mindre ljud. I alla fall lycka till.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCNörden:

Tja. Det här är lite svårt att svara på från mig eftersom. Jag hade en 1060 dual asus och den var helt knäpptyst så jag mörker att 3070 låter lite mer. Inte mycket fast man kan höra skillnaden. Mina kompisar som kommit hem till mig hittills har sagt att 3070 är väldigt tyst jämfört med deras datorer. Men jag skulle säga att en 3060ti inte skulle behöva lika snabb fläkt vilket resulterar i mindre ljud. I alla fall lycka till.

Mvh

Ja inte jätte mycket watt skillnad så därför antar jag de kommer ligga runt samma temperatur men låter lovande. Får väll bli kortet med 3 fläktar om 2 fläkts kortet tar slut direkt men annars så satsar jag på det.