Genväg, "Target" alternativ

Permalänk

Genväg, "Target" alternativ

Så jag har Stream What You Hear, och med att sätta “-streamto: XX” i target på en genväg så kan man sätta vilken enhet den ska använda.

Problemet är att Sonos lägger till “ - Sonos SYMFONISK Media Renderer” till sina enheter vilken jag inte hittar hur man tar bort. Så döper man det den till “Kök” så blir det “Kök - Sonos SYMFONISK Media Renderer”. Jag vet inte om det är mellan slagen eller “-” som skapar problem.

Jag prövade med att sätta '-streamto: “Kök - Sonos SYMFONISK Media Renderer”' men fungerar inte. Så finns det ett sätt att lösa så den tar namnet?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sent på bollen, men har du provat singel-fnuttar för namnet på enheten?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Sent på bollen, men har du provat singel-fnuttar för namnet på enheten?

"-streamto:'Kök Sonos SYMFONISK Media Renderer'" fungerade inte.

Jag undrar dock om jag kan använda autohotkey och fixat. Kommer ihåg att jag läste att när man trycker på en knapp så skickas en kod, man kunde då skicka denna kod och simulera knappen. Dock så har jag inte hittat hur man gör det.

Permalänk
Medlem

Provat med bara "Kök"? Provat utan Ö?

Permalänk
Medlem
Citat:

"C:\Program Files (x86)\Stream What You Hear\SWYH.exe" --streamto:"Kodi (OpenELEC)"

Where “Kodi (OpenELEC)” is the name of your renderer.

Best,

https://forum.streamwhatyouhear.com/t/what-is-correct-syntax-...

 

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

"C:\Program Files (x86)\Stream What You Hear\SWYH.exe" -streamto: "test (- Sonos SYMFONISK Media Renderer)"

"C:\Program Files (x86)\Stream What You Hear\SWYH.exe" -streamto: "test (Sonos SYMFONISK Media Renderer)"

Fungerade inte (bytte namn till "test").