Permalänk
Medlem

Bästa Budget-Soundbaren

Jag har inte höga krav, verkligen inte. Lyssnar på musik med mina trådade iPhonehörlurar samt mina Beats 3, alltså inget i toppklass. Mina högtalare till datorn kostar väl under tusenlappen också, men jag vibar lika bra till det.

Jag vill ha en soundbar till min nyinköpta TV. Har inget direkt budget, men tänker mig iallafall under 2000 kronor, helst runt tusenlappen. Som sagt, det kommer inte vara någon fantastisk kvalité ljudmässigt, men förhoppningsvis ändå bra.

Har ni några tips? Vill inte ha något bulkigt, utan en mer avlång grej. Märke spelar ingen roll, men ska kunna köpas i Sverige. Min beskrivning av den eftersökta produkten talar väl om hur lite koll jag har på dessa grejer.

Alla tips uppskattas enormt, men ge mig gärna endast tips på den faktiska produkter och inte instruktioner eller dylikt om hur dåligt ljud jag får för min budget.

Tack på förhand!

Permalänk
Keeper of the Bamse

I den prisklassen blir det inga direkta överaskningar.

elgigantens soundbars under 2000kr, men jag hade inte tagit denver. Philips gör ju kvalitativa prylar i allmänhet?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör LG som låter riktigt bra

LG SJ3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Jag kör LG som låter riktigt bra

LG SJ3

”Riktigt bra”, som i riktigt bra för prisklassen, eller som förvånansvärt bra i förhållande till högtalare som kostar 4-5k? Om du skulle jämföra med TV-ljudet, hur stor är skillnaden? Stor uppgradering.

Permalänk
Medlem

riktigt bra för prisklassen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

var beredd på att skicka tillbaka skiten bara, risken är att den är obetydligt bättre än tv-ljudet

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av femkantig:

var beredd på att skicka tillbaka skiten bara, risken är att den är obetydligt bättre än tv-ljudet

Du har en poäng här faktiskt. Min e-arc på TVn buggade ut lite så jag fick ljudet rakt ut i TVn för första gången sen inköp och jag måste säga att det faktiskt var helt dugligt! Men en soundbar för 2000kr "måste" ju spela bättre, särskilt om man får med en liten subba också

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man läser Recensioner på sidan så får man en hint om vad folk tycker.
Ljudet är hästlängder mycket bättre än vad tv presterar.

Re: Test av SJ3 https://www.produktexperter.se/soundbar/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Xiaomi Soundbar, 715:- inkl frakt från Banggood. Skickas från Tjeckien tydligen. Mycket bang for the buck tydligen. Dock ingen hdmi eller kontroll.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Undrar om den låter bättre än tv.
Du får skriva här sen vad du tyckte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Jag slog till på en Xiaomi Soundbar, 715:- inkl frakt från Banggood. Skickas från Tjeckien tydligen. Mycket bang for the buck tydligen. Dock ingen hdmi eller kontroll.

Har du fått hem den? Hur tycker du den låter i förhållande till priset? Ute efter något enklare för ljud till barnens spelskärm.

Permalänk
Medlem

@Aene: Jag väntar på den, gjorde beställningen i söndags så vi får se hur lång tid det tar. Jag ska ha den till samma ändamål som dig så det borde räcka. Har fått mycket positiva recensioner men med största problem att den saknar fjärr.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

@Aene: Nu har jag packat upp och testat den. Fyller helt klart sitt syfte, ser bra ut och låter betydligt bättre än sina 700:-

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb