Hur bra är Nvidias kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Hur bra är Nvidias kundtjänst?

Som många andra går jag i tankarna på att köpa nya geforce korten. Funderar dock om det är bättre att köpa kort från de etablerade butikerna istället för att köpa referenskort från Nvidia.
Någon som varit i kontakt med Nvidias kundtjänst och kan uttala sig om hur det fungerar?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ingen erfarenhet av direktköp från nvidia, men det har väl nästan ingen? Varför "chansa" på att köpa från nvidia.se istället för att gå till "tried-and-true" dvs inet, webhallen mfl?

Det kommer (säkert) släppas "referensmodeller" från t.ex. EVGA som bara har slängt på ett klistermärke på FE-kortet. Jag gjorde det med mitt 780 och 1070 för att få köpa dem på dag1.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Jag tror personligen att det kommer vara en viss brist på kort när de släpps. Därav att jag funderar på om det är värt det att "chansa" på att köpa från nvidia istället för de mer traditionella butikerna, risken är ju att det kan vara något strul i början som gör att man är i behov av kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har ingen erfarenhet av direktköp från nvidia, men det har väl nästan ingen? Varför "chansa" på att köpa från nvidia.se istället för att gå till "tried-and-true" dvs inet, webhallen mfl?

Det kommer (säkert) släppas "referensmodeller" från t.ex. EVGA som bara har slängt på ett klistermärke på FE-kortet. Jag gjorde det med mitt 780 och 1070 för att få köpa dem på dag1.

FE är inte referens för 3000 serien så du lär inte se FE-liknande kort ifrån andra tillverkare denna generation.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Nvidia Shield tablet, Dom skickade en Ny till mig efter 2 år pga bateriet var "farligt"