AMD växlar upp antalet ekrar i senaste produktlanseringen

Permalänk
Melding Plague

AMD växlar upp antalet ekrar i senaste produktlanseringen

Nästa stora överraskning från AMD stavas inte "Big Navi". Istället handlar det om cyklande på vägar och ute i terräng.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nästa stora överraskning från AMD stavas inte "Big Navi". Istället handlar det om cyklande på vägar och ute i terräng.

Läs hela artikeln här

Hmm, nyhetsvärdet i det här alltså..

Permalänk
Medlem

Känns som att RDNA 2 är långt bort när man måste mjölka fanboys på det här sättet.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Testpilot

*sniff sniff*
Luktar desperation från AMD's sida att få vara med på framsidan lite också nu mitt i all Nvidia-craze

Skämt åsido, AMD - Ni får börja läcka lite Big Navi siffror nu!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Design från 2005?

Får mig att tänka på Dogge med "En cykel på köpet".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser ut som riktiga skräp-cyklar om jag ska vara ärlig, bestående av de absolut billigaste komponenterna som går att få tag på. Priset är ju iofs rätt lågt, men ändå.

Personligen skulle jag aldrig trampa runt på en reklam-cykel avsett branding.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Man skulle kunna säga att dom är ute och cyklar... Ge oss grafikkort istället!

Permalänk
Medlem

Sadlar vad dom är ute och cyklar. Vet inte om jag skulle använda en om jag så fick en i hjulklapp helt ärligt. Känns som att det är lite av en bicycla det här, borde satsa mer på ordentliga drivrutiner till sina grafikkort istället

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Eh, va? Varför?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Nvidia: "2080Ti-prestanda för $499"
AMD: "...Kolla en cykel!"

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

AMD fortsätter att övertyga. AMD's marketing avdelning har haft för lite att göra på sista tiden.

Permalänk
Avstängd

En vanlig cykel ingen el eller sånt förstår dock inte poängen med det, hade vart coolare om den var självkörande eller hade AMD färger men bara en loggan som vem som helst kan sätta dit känns bara som en stor flopp.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag är principiellt emot cyklar och anser att cyklism är ett gift som borde förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

En vanlig cykel ingen el eller sånt förstår dock inte poängen med det, hade vart coolare om den var självkörande eller hade AMD färger men bara en loggan som vem som helst kan sätta dit känns bara som en stor flopp.

Äh! Folk ska lära sig använda sin kropp och inte vara så lata! He ä ba å trampa på!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Avstängd

Cyklarna ser inte ut att vara av kvalité, hoppas nästa generation blir bättre, kanske kan bli bättre när Nvidia släpper sina cyklar. Kan nog bli ett köp i framtiden.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av NisseG91:

Sadlar vad dom är ute och cyklar. Vet inte om jag skulle använda en om jag så fick en i hjulklapp helt ärligt. Känns som att det är lite av en bicycla det här, borde satsa mer på ordentliga drivrutiner till sina grafikkort istället

AMD kanske använder cyklarna internt just för att öka "driver skills"?
Eller kanske bara är ett sätt för RTG att också få hjulen att rulla lika fint som CPU-delen?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maweric:

Äh! Folk ska lära sig använda sin kropp och inte vara så lata! He ä ba å trampa på!

Beror ju på hur man ser som lathet, jag ser det mer som man sparkroppen i framtiden så att man inte förstör knä och sånt.

Sen har jag bil så har ingen behov av cykel längre.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Cyklarna fanns ju innan Lunchen av RTX 3000 om jag inte är helt ute cykla.

är ju AMD fan store de finns att köpa alla sätt är bra sätt att tjäna pengar eller hur var det.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DasIch:

Jag är principiellt emot cyklar och anser att cyklism är ett gift som borde förbjudas.

Cykelpendlar varje dag i veckan till jobbet men Jeremy Clarkson har flera poänger här, det får jag ge honom 😁

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hjälpsam

Om det är för grovmönstrade däck är det risk för microstutering i styret.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

AMD kanske använder cyklarna internt just för att öka "driver skills"?
Eller kanske bara är ett sätt för RTG att också få hjulen att rulla lika fint som CPU-delen?

Ja, kanske det, bra tänkt!

Utan att överdreva så ser jag dock inte att de kan styra upp problemen de trampas med gällande den biten
Men men, jag har blivit överraskad förr och hjulen kanske kommer tidigt i år och oRDNAr upp sig med Navi.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Marknadsavdelningen:
- Hur ska vi göra för att engagera ungdomarna i annat än att bara sitta framför datorn och spela efter att vi släpper våra super grafikkort?
......
- De får en cykel på köpet!!! Då får vi samtidigt gratis marknadsföring

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Cyklarna ser inte ut att vara av kvalité, hoppas nästa generation blir bättre, kanske kan bli bättre när Nvidia släpper sina cyklar. Kan nog bli ett köp i framtiden.

Om fem år kommer AMD att ha utvecklat en ny kedja som gör att de slår dagens cyklar från Nvidia, så den här cykeln är mer hållbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Beror ju på hur man ser som lathet, jag ser det mer som man sparkroppen i framtiden så att man inte förstör knä och sånt.

Sen har jag bil så har ingen behov av cykel längre.

Blev mycket fel där
Att spara på kroppen till framtiden innebär ju att faktiskt använda den idag och eftersom cykling är en ej viktbärande aktivitet så är det väldigt skonsamt mot leder och ligament

Permalänk
Medlem

Det rullar på för AMD.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Mäki:

Marknadsavdelningen:
- Hur ska vi göra för att engagera ungdomarna i annat än att bara sitta framför datorn och spela efter att vi släpper våra super grafikkort?
......
- De får en cykel på köpet!!! Då får vi samtidigt gratis marknadsföring

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Det rullar på för AMD.

Eller är de ute och cyklar?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

snart får vi se trådar om Intel eller AMD Cykel då på forumet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Cykelpendlar varje dag i veckan till jobbet men Jeremy Clarkson har flera poänger här, det får jag ge honom 😁

[.video]https://youtu.be/xJZlhECK0Ps[/video]

Jag älskar Clarkson!

Permalänk
Medlem

väntar nog tills 3e part släpper sina versioner 👍😀😂

Visa signatur

In science we trust!